vilken bra dag det har varit idag!

ja faktiskt så hade det varit det, kanske lite seg på förmiddan men från eftermiddan å framåt så har det varit hemskt bra =)  började med att vår mikroventilering gick jättebra, lisen å pia va snälla mot oss å kom med bra tankar.. alltid skönt att få nån annans syn på det man skrivit, så lätt att bli hemmablind! jan, vår handledare, hade bara bra saker att säga om vårt arbete som kommer hjälpa oss framåt.. å så gav han oss beröm för bra språk å så berättade han att vi är de som har kommit längst i vår grupp =O då växte vi faktiskt nåra meter, både jag å johanna.. beröm är alltid kul =) speciellt så bra beröm hihi

sen bar det av till BH butiken Rena rama under.. hmpf.. beställde en BH därifrån 14 juni.. jag har fortfarande inte den BH'n i mina ägor.. när mamma å pappa var här så gick vi dit å sa att jag ska flytta (lite tidigare än va jag ska) för att sätta lite press på dom.. å precis som resterande 4 månaderna innan dess lovade dom dyrt å heligt att återkomma med information.. hörde jag nåt från dom? nej, så klart inte.. har dom inte hållt sitt löfte om att ringa upp mig på 4 månder innan detta så varför nu lixom.. suck.. men iaf, innan va det inte alls tal om att man kan få tillbaka pengar där inte, bara tillgodokvitto.. men när mamma å pappa va med va vi alla så upprörda över denna otroligt dåliga service så vi snäste lite om att det banne mig får bli tal om pengar tillbaka nu när det gått så hemskt lång tid.. men njaa, inte helt samarbetsvilliga va dom då inte.. sen va mamma inne en extra gång å klagade innan dom hann åka härifrån =) haha.. sen va jag å johanna inne i måndags eftersom jag så klart inte hört nåt fortfarande på 1 vecka.. blev då, efter mkt om å men, lovad pengarna tillbaka på hela summan av vad BH'n jag lämnade tillbaka skulle kostat.. både jag å johanna tolkade det så då jag specifikt frågade om mellanskillnadspengarna.. så då skulle hon än en gång kolla upp allt å dom skulle ringa upp mig (jovisst, eller hur) å jag frågade om ifall jag inte hört nåt från dom kan jag komma in i slutet på denna veckan å få mina pengar då? Ja det lovar jag sa hon.. tack sa jag å blev glad för jag insåg att dom aldrig skulle få fram BH'n på de få dagarna när den inte lyckats komma på 4 månader.. jag kan köpa att det kan bli fördröjningar ibland med semester å så där.. men när dom HELA tiden skyller på varandra, sjukdomar å allt va det är jag fått höra som ursäkt så nej så där sköter man inte om sina kunder.. 4½ månad är inte en acceptabel väntetid! så igår kom jag på att jag måste gå in där idag efter skolan å sagt å gjort.. jag å joahna styrde stegen dit direkt efter skolan.. båda lika upprörda nära på! å nu jobbade det en annan kvinna där än den jag tidigare haft kontakt med.. å jag säger att jag skulle ni vilja ha mina pengar = 450 kr.. då säger hon att den andra kvinnan som jag pratat med alla gånger innan sagt till henne att jag blivit lovad pengar för den beställda BH'n (299:-) å så nåt i butiken för mellanskillnaden (150:-) som tex ett par trosor eller nåt.. ehm.. döm om min å johannas förvåning! ingen av oss, eller mamma å pappa, har hört talas om denna överrenskommelse så vi ifrågasatte det direkt.. så då började hon ju komma med massa ursäkter å skit som just nu faktiskt inte rör mig i ryggen.. inte mitt fel att dom inte kan samarbeta inte.. men efter en del om å men så kunde jag segrande gå ut med 450:- extra i plånboken.. herreguud! jag som tyckte så bra om den butiken innan, känner mig lite lagom besviken å arg på dom nu.. uff.. men nu skiter jag i det, jag har mina pengar å är nöjd! detta extra klirr i kassan är inte alls fel då jag just nu försöker spara på allt jag kan inför december månad.. så det va ett rätt bra avslut på dagen även om det kunde vara på roligare vägar pengarna kom..

lite roligt att jämföra BH-butikens service (eller brist på detta) med när jag innan ikväll var inne på ica för att handla.. då råkade kassörskan slå in att jag köpt för mkt av en vara än vad jag gjorde.. sa till henne om det å fick ett supertrevligt bemötande med flera ursäkter på rad å hjälp på direkten.. mkt trevligare bemötande av en person som suttit i kassan flera timmar kanske å stött på bra mkt mer kunder än personalen i BH-butiken.. hmpf.. jag tycker iaf väldigt mkt om personalen på ica här, de är alltid så trevliga å tillmötesgående!

så min dag har faktiskt varit bra.. inte minst heller för att vi har så roligt i vår handledargrupp =) tycker verkligen vi har hamnat i en bra grupp, alla är trevliga å så där! å handledaren jan är vi oxå så nöjda med! så idag har det skrattats mkt =) å jag sitter nu här å hör regnet utanför, men jag är så glad ändå för det har varit en så bra dag!

nu stundar helgen å jag ser fram emot den för jag har mkt trevligheter inplanerade! Fika med min fina vän Mia imån å på lördag blir det myskväll hos fina vännen Malin =) ska även sova över där för vi ska nog kolla skräckis haha =D ska bli en kul helg med andra ord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0