vikarie idag

jag fick se mitt sista avsnitt av barnmorskorna igår =) puh.. svt.se ville funka till slut! såå.. när kommer det en ny säsong av det då? jag vill se mer mer mer..

när jag sov som skönast idag vid halv åtta så ringde dom från min vfu å lät lite halvt panikslagna på rösten å frågade om jag kunde komma å jobba idag.. övervägde många gånger om jag skulle eller inte.. har ju böcker å läsa nu inför uppsatsen å så dära.. meen.. mitt undermedvetna tog över hand när jag tänkte på pengarna å rätt va det va så hade jag sagt ja å jag skulle komma så fort jag kunde.. jag måste erkänna att det känns bra nu.. jag kan läsa i helgen å så dära så det löser sig.. så nu kommer jag få nåra hundralappar extra i juni sen med.. inte alls dumt på sommaren när man vill unna sig lite glass å sånt! sen kändes det bra för nu får dom se att jag kan jobba ibland å så där med, jag visar intresse.. å kanske att dom ringer igen framöver.. pratade med en på den avdelningen jag har vfu på å hon frågade om jag va barnskötare å ja det är jag ju sa jag.. å det va bra sa hon för då kan dom ju ringa mig dom med, för dom vill gärna att vikarierna dom tar in är iaf barnskötare.. å så är jag ju mer än halva förskollärarutbildningen igenom nu med.. å min handledare vet ju va jag kan å så där med.. bara bra detta! jag behöver verkligen alla pengar jag kan få.. =/

va lite nervös när jag kom på morronen.. "ny" avdelning, jag har ju aldrig varit inne hos dom å sett dom jobba innan.. å nya barn.. nya små barn =) men allt gick faktiskt bra.. jag är positivt överraskad! barnen lyssnade på mig mer än jag trodde att dom skulle göra =) skönt.. å så va vi ute på förmiddan å det underlättar ju när man är där tillfälligt tycker jag.. skönt att vara ute i solen med.. =) lärde mig namnen snabbare än jag väntat mig med.. haha.. detta kändes bra för det är en så viktigt del just med namnen.. lättare att handskas med knoddarna om man kan deras namn å slipper säga du till dom.. haha =) blev en kortisdag idag från 9-13.30 å imån blir det 9-17.30 som längst.. men det är så få barn på fredagar så det kommer nog bli bra!

nej nu mat å sen kanske kanske åka till skolan å läsa referensböcker.. få se om jag orkar, annars blir det på lördag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0