sötegrisen eddie

ikväll pressade eddie upp sig på taket.. hihi.. syns inte så tydligt kanske men han ligger helt platt på magen, andra bilden visar kanske lite tydligare.. om nu marsvin kan se lyckliga ut så gjorde han faktiskt det, haha.. när jag kom å skulle fota så blev dexter rädd, han va vid sin vattenflaska innan å kikade på eddie =) mina små sötingar.. dom har blivit helt andra små grisar nu än va dom va när dom delade bur.. känns så skönt, dom är så söta! pratar hur mkt som helst med både varandra å med mig.. allt som prasslar får dom att bli alldeles till sig å så fort jag kommer hem om jag varit iväg så tjuter dom när nycklen vrids om i låset.. hur sött som helst! å när det vankas sallad så kommer dexter fram till kanten på buren å sätter upp framtassarna på kanten, redo för att ta tag i salladsbladet å rusa in i huset med det =) det är allt ett bra stort steg för lilla dextergubben måste jag säga, han som va så rädd så han inte vågade komma ut ur huset innan.. eddie kom fram till maten om jag höll i den rätt snabbt men dexter va lite fegare.. men nu kommer han å väntar så snällt vid kanten =)

här ser man även den extra buren som mamma å pappa kom upp med.. våran räddning! men nu tycker niclas lite synd om stackaren som behöver vara i den (tänkte köra varannan vecka system) så han har erbjudit sig att låna mig pengar till en likadan bur som den stora.. =) så kanske kommer vi hem med ett stort hem till en av dom imån å allt är rättvist å bra!

image46

image47

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0