min pappa är bra! å så lite annat svammel

satt i soffan å funderade hit å dit på om jag skulle orka ringa pappa å berätta om hur det har gått med datorn här nu efter påskens pulande.. kom mig dock inte redit för att lyfta på luren men rätt va det va så ringde mobilen å vem va det inte som ringde om inte lilla pappsen! =) inte nog med att han är bäst på å fixa saker så kan han tydligen läsa tankar oxå =) haha, smidigt!

jaha idag va sista dagen med "haaallåååå???" damen.. puuh.. dock va lektionen idag både intressant å inte alls så hemsk som de förra.. hmm, undra va som hade hänt? jaja inte mig emot att vi fick ett bra tillfälle med henne iaf, heeh..

sen efter lektionen passade jag å ida på att fråga johanna om hon hade lust att ta en fika.. vi va dock lite fundersamma på när hennes tenta va men vi lyckades pricka in rätt tid allt så det bar av ner på stan å vi åt lunch =) trevigt att ses nu, så länge sen ju! så vi satt på nian å pratade bort lite tid å sen gick vi å tittade på bland annat bebiskläder =D riktigt trevlig eftermiddag blev det allt, tack för det tjejer! nu måste vi fortsätta hålla träffarna regelbundna =)

usch.. tankar som får mig att känna mig som världens mest egoistiska människa snurrar runt i skallen.. varför kan inte jag få vara lite kaxigare? jag hade nog mått bra av det.. undra va jag ska göra av mina tankar.. ska jag lyfta upp dom eller trycka ner dom? undra vilket som ger bäst resultat.. jaja.. nu behöver jag iofs inte oroa mig mer just nu men jag känner på mig (vet) att det kommer komma fler tillfällen.. kanske lika bra å ta det då? jag vill inte väcka den björn som sover i onödan känner jag.. det är för bra just nu för att jag ska orka med nåt sånt här just nu..

nu när mamma å pappa kom upp så hade mamma med sig mina gamla fotoalbum.. satt å kollade igenom dom nu för en liten stund sen (ett tappert försök att slippa plugga, heeh).. å jisses vilka minnen de innehåller! så klart va jag väl förberedd på det, haha.. det är ju ändå ett fotoalbum.. men eftersom det va år å dar sen jag kollade i dom sist så hade jag inte redit koll på vilka minnen de skulle innehålla så det blev en mkt positiv överraskning måste jag säga.. å saknaden efter Hemma med allt vad det innebär slog över mig rätt kraftigt..


min bästa å äldsta vän Annsofiiii fanns med på en hel del bilder.. =') klassresan till göteborg i sexan.. skolresan till sthlm i nian.. ja herre gud.. =D jag satt å log hela tiden å en å annan tår rann nerför min kind när saknaden efter min vän slog över mig.. dessa fotoalbum kommer bevaras med stor ömhet till framtiden.. alla minnen med dig är så värdefulla.. alltifrån chaparrallbesök, skåneresa med ostbågar å jens å måsar (det är ingen geås, det är en meås hahahaha), alla hoppningar i hestra, alla turer med lillan, alla somrar vid borlången eller skärshult, gotland med det hala golvet, alla promenader, annero.. ja du.. vi har upplevt det mesta tillsammans =) vi har delat både glada å mindre glada stunder.. å i tider som dessa, du förstår va jag menar Brain, så är jag så oerhört glad att du finns där å att vi fortfarande tänker likadant.. med dig behöver jag knappt prata för du förstår ändå.. å inför dig kan jag berätta sanningen, hur brutal den än känns å är.. å aldrig har du dömt mig heller, utan alltid stöttat å kommit med kloka ord.. utan dig skulle jag nog faktiskt vara halv vännen! Alla mina tankar å all styrka jag bara kan ge ska jag försöka bistå med när vägarna inte alltid är så raka å lättframkomliga!

oj nu blev det mkt svammel.. haha men äsch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0