liv i luckan!

ja nu jäklans är det liv i luckan här hemma.. dexter å eddie (nytt namn, haha) är så livliga å busar på för fullt! dom är så söta när dom busar med varandra.. pratar gör dom mkt oxå.. sötisarna! igår hade vi premiärjakt på dom för att hålla dom.. det var ett himlans spring runt i buren när vi skulle ha tag på dom men tillslut vann jag å älskling kampen å dom satt i varsin famn =) nu ska dom tämjas så vi kan gosa! dum som jag va trodde jag att dom skulle vara lika rädda som frasse va när man tog upp honom (henne).. å låg helt blickstilla.. men icke; dexter höll på å rymma ur mitt knä idag på förmiddan =O huuuh jisses tänk om han hoppat ur knäet, då hade jag nog fått jaga marsvin tills vi båda dött av utmattning =S hahaha.. känns lite onödigt! älskling är så söt å ordnar massa leksaker å grejjer åt dom.. det senaste är ett rör av kartong som dom springer som galningar i =D å så kuttrar dom som små tåssingar i farten.. hahaha =D vi kommer få det mysigt sen när älskling flyttar! hihi

på tal om älsklings flytt så skrev han kontrakt på ettan på brynäs i veckan som va =) så nu är det klart, 3e mars får han nycklarna! spännande.. då ska vi hämta hans soffa å dona med att måla om rummet å sånt.. ska bli kul å se hur det blir hos han när det är klart!

torsdag till lördag va vi i rättvik hos älsklings föräldrar.. maggan fick komma hem på fredagen =) kändes nog skönt för alla att hon fick komma hem.. på fredags eftermiddan firade vi älskling med världens goaste tårta =) åååh den va sååå god.. den dagen jag gifter mig ska jag ha en sån tårta! chokladsockerkaksbottnar (typ) å så vaniljkräm, chokladkräm å grädde å hallon på varsitt lager.. åååh mums va smarrigt!

å så kom lördagen; älsklings födelsedag =) grattis i efterskott!
lördagkvällen spenderade jag sedan hos Lisen å vi kollade på Melodifestivalen å Se upp för dårarna.. mkt trevligt! =)

idag ska jag nog byta i småttingarnas bur för första gången.. hmm.. ska bli en intressant upplevelse =S va ska vi göra av dom.. hahaha.. jisses.. =S å sen vette katten redit va jag ska göra av spånet.. hemma hos mamma går man ut med lådan å vänder den upp å ner i komposten.. meeen.. här då? hmm.. haha.. får väl bara slänga ner det i en kasse å slänga den =) det löser sig!

veckan som kommer innehåller en hel del läsning å läsloggsskrivande.. måtte jag ha motivationen att få den klar! =S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0