byte i bur

idag bytte jag i buren... det va med stor nervositet jag tog mig an projektet.. mina små vildingar har inte gett sken av sig att vara så lugna när det gäller att fångas upp å så dära.. vi har gosat med dom en liten stund varje kväll nu å det är ett projekt bara att få tag på dom kan jag lova.. det börjar alltid med att älskling lyfter upp huset så jag kan få ut dom därifrån, å sen håller han för ingången så de inte springer in där igen.. haha, usch va hemskt det låter när jag skriver det men gör vi inte så här så är det omöjligt att få tag på dom små liven =) sen jagar jag runt efter att greppa tag i första bästa parvel å så gosar vi lite å sen är det dags å upprepa proceduren i jakt på nästa parvels tur, haha =) men idag fick jag tag på dom båda utan större jakt å stressmoment! satte dom på en handduk med gallret till buren över å rengjorde buren.. hela tiden satt dom så snällt å tittade på (säkerligen helt vettskrämda, haha) medan jag fyllde på med rent å fint spån å hö.. sen va det dags att flytta tillbaka dom till buren å även detta moment gick helt smärtfritt =O nu när dom va så snälla å medgörliga fick dom massa sallad som belöning =D det är favoritmaten det, sallad.. hihi.. dom bråkar till å med om salladsbladen, haha.. ser kul ut =) nu är dom helt till sig av allt nytt hö så dom springer runt å jagar varandra å kuttrar som små galningar.. å så stannar dom å äter lite sallad ibland, hihihi... ska bli skönt sen när dom kan vara i ett eget rum så slipper man allt hö å spån i hela halva lägenheten =S det ser ut som värsta lagården här nu, hahaha.. hö å spån lite överallt... men det är ändå snart dags å börja flyttpacka för älsklings del så det känns onödigt å städa än, det blir ändå likadant direkt efteråt när dom skvätter spån från buren i lekens vilda stunder =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0