skrajjsen linda å skräckslagen tant på bussresa

idag när vi skulle gå ner på stan från skolan så såg vi en hiskelig massa poliser å väktare vid fotbollsvallen å ja inte för inte så blev vi ju lite nyfikna! gissade på att nåt bråkstakelag skulle komma =) å så va det.. sen när jag skulle åka hem så hörde man på avstånd från centralen att det kom nåra som ropade diverse hejjaramsor å så.. å sen när de kom närmare å man kunde se vilka det va så va det ju precis som vi trodde.. DIF.. hehe bra gissat av oss!
måste faktiskt lite halvpinsamt nog erkänna att jag blev lite skrajj när dom gick förbi i sitt långa tåg å skränade ut alla möjliga hejjaramsor, de flesta med en öl av det starkare slaget i näven.. det har ju visats en del på tv om hur bråkiga bland annat typ DIF är.. =/ sen strax efter att dom passerat å kommit kanske till stortorget så hör vi hur polisens sirener börjar tjuta, inte länge dom hann va i stan innan polisen fick rycka ut! förstår att dom samlar in alla poliser dom kan =/ såg till å med en röd minibuss fullproppad med poliser å så satt det en vit A4 lapp inplastad på sidan av busses med texten POLIS.. brist på polisbilar måntro?

en liten söt tant blev alldeles skräckslagen å sen pratade hon om all världens otäcka saker hela bussresan till sätra med mig.. å sen innan hon gick av önskade hon mig all lycka å välgång i livet.. söt tant =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0