ett bekymmer minus följs av två plus

idag har jag skickat in min examinationsuppgift.. lite i sista minuten men absolut inte för sent! å det känns väldigt bra måste jag säga.. ett bekymmer mindre som sagt.. bara till att ta tag i nästa skoluppgift.. blä

men så klart ska jag inte få gå helt bekymmersfri bara för det, nej så klart inte! första bekymret kom då rykten om att alla religionskurser som går i sommar är inställda.. HJÄLP.. dock har jag inte fått nåt meddelande om att den jag sökt i första hand skulle vara inställd så jag vet inte hur jag ställer mig till dessa rykten.. men ska iaf ringa personen som har hand om religionskurserna imån.. jag kommer inte klara av att gå ovetandes om detta just nu.. så nu är det bara till att be till gudarna att den inte är inställd.. isf skiter sig hela halva sommaren känns det som.. så nej tack till det..

sen ringde det på dörren idag å när jag öppnar står det en trevlig liten man där ute å presenterar sig som en kontrollant från radiotjänst å är här i ärende av tv-licensen.. här tackade jag gudarna för att jag alltid varit duktig å betalat denna väldigt onödiga skatt, men ja jag har varit ärlig å gjot det med rädsla för att vara med om denna upplevelse utan att ha betalat.. men iaf, när han presenterat sig så svarar jag snabbt att jag faktiskt alldeles nyligen betalade in denna avgift.. han blir lite paff å kollar i sina papper där jag inte finns med =O jag erbjuder mig direkt att gå in på min internetbank så han får se att jag har betalat räkningen.. men han verkar tro mig, att det blivit nåt fel nånstans å säger att han ska kontrollera uppgifterna med de i kiruna å återkomma.. nu i efterhand skulle jag ju bett honom säga när han hör av sig, å att han gärna får göra det oavsett om räkningen kommit in eller inte.. men så långt tänkte jag ju så klart inte då.. så nu går jag här å är äckligt orolig för att det blivit nåt fel med OCR numret när jag betalade äckelräkningen, å att jag nu i värsta fall kanske får betala igen?! det är inte alls suen på kan man ju lugnt säga.. så imån ska jag även ringa ratiotjänst i kiruna för att kolla om min räkning är registrerad eller inte.. det har ju funkat i det snart typ 1 år jag bott här innan.. å jag skickar alltid in räkningar i god tid... borde jag inte fått en påminnelse eller nåt annat brev nu om inte förr, om räkningen som betalades 25 februari inte blivit betald?! =/ så nu är det bara till att hoppa i säng med ångesten som sängkamrat å hoppas på det bästa tills imån!

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Tack för kommentaren!

2008-04-16 @ 01:21:47
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: J

du, det är säkert dom som har noll koll! De brukar alltid va de som har fel på sina papper.. dessutom om OCR numret var fel så skulle det inte gå att skicka.. de kommer ju också upp vem räkningne ska gå till! Löser sig!

2008-04-16 @ 08:14:34
Postat av: Mia

Kalle har lyckats skicka fel en gång, hade bråttom å tryckte fel. Han upptäckte inte det men det gjorde som tur var den eller det bolag som han hade skickat fel till. Så de ringde upp oss å sa att det måste blivit nåt fel eftersom vi inte fanns med som kunder hos dem,så det var ju snällt:-) Så de förde även tillbaka pengarna till oss. Så de kommer säkert att gå bra!! Det löser sig på någe vis!! Ha de så bra kram kram

2008-04-16 @ 10:06:49
URL: http://mioli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0