onsdag

det går alltid ett tag mellan gångerna jag skriver här.. varje gång jag skriver tänker jag att jag ska göra det oftare men tiden å orken räcker inte till helt enkelt.. även om ambitionen finns..

va på nya stället å kikade idag å det gav en rejäl kick med energi för shit va fint det kommer bli! jag kan nog inte riktigt förstå att jag kommer jobba på ett så fint ställe.. wow.. det kommer bli så bra! å vi kommer få fortsätta med vårt underbara arbetslag med vår barngrupp.. det kommer bli så bra, jag längtar faktiskt till den 21 december då vi öppnar dörrarna på nya jobbet för barnen! vi hade medarbetarsamtal härom dagen å det första chefen sa till mig va att det verkar som om vi har det bra ihop, det syns på oss att vi trivs.. å sen sa hon att det va kul att vi alla sa samma sak - att vi trivs i vårt arbetslag.. å det tåls att säga ofta!

annars har det inte hänt så hemskt mkt.. förutom att jag för första gången sen det började kosta pengar, har varit hos tandläkaren.. med ett undantag då jag va på ett knasigt besök i gävle hos tandläkaren som hade studentrabatt för att få bukt med irriterat tandkött.. sist jag va på en riktig undersökning så hade jag precis lagat ett hål, det allra första jag hade i mitt liv.. å jag hade en början till hål på ett ställe.. jag va sjukt nervös, de som har följt min resa fram till detta besök förstår vad jag menar heeh.. men ja.. jag kom dit å berättade om min oro å efter ett tag förstod hon allvaret i min oro.. å precis som alla sagt till mig så va den i onödan, men det är lättare sagt än gjort att intala sig själv när man är helt övertygad om att besöket skulle sluta med att jag va tandlös å ruinerad.. detta sagt utan minsta ironi eller skämt.. jag va verkligen 100% övertygad om detta å hade till å med funderat hur mkt jag skulle behöva spara för att ha råd med det värsta tänkbara.. resultatet löd efter undersökningen av en helt underbar tandläkare att jag behöver använda lite mer tandtråd.. jaha?! va det allt tänkte jag.. hon måste ju glömt att kolla ordentligt va min första tanke.. men nej, det är sant (jag måste intala mig detta för att fatta att det är sant) - jag hade inga hål som behövde lagas, bara några små början till hål.. erosiner på två tänder.. å så pillade hon bort lite lite tandsten.. det va allt! alltså har den början till hål jag hade för alla dessa år sen inte blivit nåt hål, vilket hon sa betyder att jag har riktigt bra tänder.. å det största av allt.. jag kommer inte tappa mina tänder! jag fick snarare beröm för att jag hade fina välskötta tänder! å jag som trott att jag misskött dom å skulle tappa varenda en.. å det där friskvårdsavtalet som jag funderat på att skaffa nu då, det räknade jag iskallt med att få betala ett par hundralappar på men nej, då hamnade jag på nivå 2 (!!) å får betala inte ens en hel hundralapp i månaden.. jag kan inte med ord beskriva hur lycklig å lättad jag va efter detta besöket.. jag grät när jag ringde till mamma å berättade det.. grät av ren å skär lycka.. jag slapp bli tannalös som 25åring.. å nu behöver jag inte komma på återbesök förrän om 1½ år igen, om inget händer eller så då så klart.. men jag ska minsann hälsa på jenny inom denna tiden å fräscha till det, räkna med det jenny! :)

å sen har jag tatt svinisvaccinet med.. vilket nu i efterhand känns som ett bra beslut faktiskt för jag tycker hela den här svininfluensagrejjen är läskig.. har inte känt av en enda biverkning förutom att jag har lite ont just där dom tog sprutan, vilket så klart känns riktigt bra! inga förlamingar eller feber eller nåt.. så ja nu får vi väl bara hoppas att skyddet är fullbordat innan svinis slår till.. det finns redan på enheten på jobbet så det är nära nu.. jag hoppas verkligen mitt vaccin hinner börja skydda mig innan jag utsätts för smitta :S jag vill inte bli sjuk i svinis.. men vi får se!

å inte att förglömma så har jag ju förresten lämnat i den nya mobilen jag köpte i slutet på sommaren 3 gånger på service för samma fel å efter många veckor på inlämning så är det köpet hävt å jag har nu en nya mobil.. denna gång en sony ericsson! aldrig aldrig mer LG säger jag bara.. tvi å blä!

nej nu ska jag ta å bege mig mot sängen strax då det är öppning som gäller imån.. ska bara tandtråda mina tänder lite först å fortsätta vara lycklig över att jag inte kommer tappa dom :)

vill även passa på att skriva ett stort LYCKA TILL till världens bästa Mia som sitter å kämpar med sin uppsats nu, är så glad för din skull att ni fick bra respons från handledaren! ni kommer fixa detta vännen, å är det nåt så vet du vart jag finns! ♥

på lördag är det new moon å jag LÄNGTAR!

Kommentarer
Postat av: Mia

Nawww åhh tack käresta du!! Höll på börja gråta när jag läste det du skrev, sååå jobbigt med uppsatsen just nu, så det behövdes verkligen!!! Ena stunden är vi jättenöjda för att i andra tycka att den är skit och att alla kommer tycka den är asdålig.. Blä och usch vill bara bli klar nu.. Vårt mål är att ha skrivit klart alla delar tills på onsdag för att sedan bara finslipa sista veckan.. Har slutsats och vidare forskning kvar så det är nog lugnt.. Om du har lust/tid/ork så kanske du vill läsa igenom den sen efter onsdag och se vad du tycker om de behövs göra ändringar/tillägg med mera.. Åhhh saknar dig massor!!! Längtar tills mars!! Massa kramar till dig så länge..

2009-11-23 @ 19:03:24
URL: http://mioli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0