Gävle igen ♥

Då var jag hemma å tillbaka i verkligheten efter en veckas underbar semester.. den kunde verkligen inte blivit bättre, underbart väder hela veckan å bara lugn å ro hela veckan, precis som sig bör under semestertid! behövde verkligen denna veckan för att ladda upp batterierna.. det tråkiga är dock alla barn jag inte hann säga hejdå till :'( känns jättetråkigt men inte mkt att göra åt.. fick veta idag att alla föräldrar hade hälsat varmt till oss å tackat för denna tiden, känns lite bättre efter det iaf.. sen fick jag världens sötaste lilla tack-kort från ett av barnen.. det låg å väntade på mig i vårt skåp, det va nästan så jag blev rörd till tårar så mkt värmde det! vilken fin vår vi har haft med alla barnen.. helt otroligt! jag kan inte mer än att från djupet av mitt hjärta önska alla de goa barnen lycka till i framtiden :)

den största anledningen till min semester förra veckan var helgens händelse.. då min älskade vän Mia gifte sig! jag kan verkligen inte säga mer än att det va ett fantastiskt bröllop, från början till slut! å det bjöds på både en massa tårar (av ren å skär glädje så klart!) å lika mkt skratt, det va verkligen ett perfekt bröllop.. å Mia å Kalle förtjänar verkligen enbart det bästa! är så otroligt glad för er skull, ännu en gång - grattis å lycka till! ♥ Mia var nog allt den vackraste brud jag sett på väldigt länge å Kalle var precis lika fin han.. blir nästan tårögd bara jag tänker på det :') fällde allt en tår igår när jag kollade igenom alla bilderna.. alltifrån inmarchen i kyrkan, ringbytet, sången Mia sjöng till Kalle (inte ett öga var torrt i kyrkan kan jag lova!), utmarchen, utanför kyrkan, när de kom till Engeltofta i båten, festen under kvällen.. allt var så fint å det kändes i hjärtat när jag kollade på bilderna å mindes mig tillbaka.. en helt fantastisk dag! bilder kommer sen när jag fått Malins bilder å så där :) Mia, glöm inte att skicka över dom bilderna på oss som fotografen tog sen när du har tid för det hihi :)

det härliga med denna stora händelse var att jag inte bara fick träffa Mia utan även Malin å Lisen.. vilken helg! jag fick träffa alla mina fina vänner från Gävletiden på en å samma helg ♥ Lisen var så snäll så jag fick sova hos henne - tack än en gång, det är guld värt att du alltid ställer upp! Å Malin var mitt stöd genom hela lördagen, det är tur att vi är lika blödiga båda två.. då slapp man skämmas :) tack snälla Malin (å Mogge så klart oxå!) för sällskapet under den fina lördagen, det var jättekul!

helgen avslutades med en hysterisk bussresa hem.. till stockholm gick allt jättebra, trots den väldigt varma temeperaturen ute.. men sen från sthlm till jkpg blev det en resa jag inte glömmer på länge :O det började med att några andra i bussen blev lite oroliga å det pratades mkt där framme (jag satt i den bakre delen) å när pratet nådde oss där bak så visade det sig att någon sett att chauffören hade nickat till, som man gör när man somnar, å hade sagt till honom.. men han var inte alls trött sa han.. men det var väldigt upprörd stämning redan nu.. så när han rätt va det va befann sig mitt ute i vägen helt plötsligt så skrek nån att han va tvungen att stanna så fort han kunde.. så chauffören svängde in på en liten avfart å där blev vi stående medan alla försökte reda ut vad som hänt.. det konstiga va att chauffören inte visste om han var trött eller inte (!?).. å han nekade inte direkt till att han nickade till.. kändes väldigt tryggt, eller inte.. så det ringdes fram å tillbaka till sthlm å trafikledningen en bra stund innan vi åter kom upp på vägen.. helt plötsligt hade hela bussen bälte på sig å alla satt på helspänn.. efter ett tag fick jag veta av min granne på sätet jämte mig att polisen var på väg å då tänkte jag att det skulle vara en bil.. men när dom efter mkt om å men fick stopp på oss så var det inte mindre än fem bilar, varav två minibussar, å två motorcyklar :O oh my god.. alla blev helt nervösa igen, vad hände?! dom kallade det rutinkontroll men jag å min granne visste ju sanningen.. hehe.. så vi blev stående ett bra tag medan chauffören va ute å pratade med polisen å ja sen kom vi iväg igen.. men eftersom vi lärde köra av E4an så fick vi lov å köra småvägar för att komma ut på E4an igen.. å ja, tji fick vi för att vi trodde att allt var lugnt så här långt! nej då höll vi på att köra av vägen för att det var vägarbete å väldigt begränsad framkomlighet :O herreguuud.. det va med stor lättnad vi klev (sprang?) av bussen i jkpg sen!

nej nu ska jag återgå till min underbara bok ute på balkongen.. gäller att ta vara på solen!

Kommentarer
Postat av: Mia

Tack själv!!! Så roligt att du kunde vara med på min dag! Men jösses vilken buss resa, förstår om ni var skärrade:0

2009-07-05 @ 22:00:33
URL: http://mioli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0