mina förhoppningar om år 2009

- fortsätta leva livet utifrån tanken att jag bara lever en gång
detta har jag inte gjort så hemskt medvetet innan.. utan det är på senaste tiden som jag verkligen insett att jag verkligen måste följa mitt hjärta.. jag vägrar sitta en dag, många många år framöver, å ångra mig.. därför tvingar jag mig varje dag att leva i nuet, följa hjärtat å ta vara på varenda liten chans jag har till att få ett bra liv..

- börja jobba å komma på fötter efter min tid som student å allt vad det innebär
ja detta är faktiskt en stor förhoppning av detta året.. jag vill verkligen komma igång, få en lön å få det "bra" ekonomiskt.. jag vet att man inte tjänar bra som lärare, men jag är glad bara jag har en heltidslön som kommer in regelbundet på kontot.. sen väger det upp att jag har ett jobb som jag tycker är kul.. jag ser väldigt mkt fram emot att få börja mitt liv i jönköping nu.. det ska bli otroligt spännande.. å jag hoppas att det kommer bli ett bra år.. att jag kommer på fötter å så där..

- ta vara på tiden med nära å kära
detta gäller så klart allt från vänner till familjen.. alla de som står mig nära ska jag verkligen ta vara på tiden med.. å värdesätta den.. hur hemskt det än låter så vet man aldrig när det kan vara över..

- fortsätta jobba på min egna utveckling
jag har senaste tiden försökt stärka mig själv.. lärt mig att klara mig på egen hand.. å jag har kommit långt måste jag få erkänna.. jag har blivit otroligtmkt starkare.. detta hör lite ihop med första punkten om att ta vara på livet.. allt eftersom jag insåg det så har jag blivit starkare å starkare.. mina vänner har varit ett otroligt stort stöd som villkorslöst funnits där för mig å hjälpt mig på vägen.. utan er skulle jag inte ha klarat mig.. men jag vet oxå att jag har lång väg kvar på min personliga utveckling.. å jag hoppas att jag detta året ska kunna komma lika långt som förra..

detta är inte på nåt sätt nåra nyårslöften eller nåt.. utan just förhoppningar.. självklart finns det flera oxå men dom håller jag för mig själv då dom är lite för personliga för att hamna här :) men allt handlar om att jag ska vara nöjd med min tillvaro, kort å gott.. jag ska vara nöjd med det livet jag lever.. jag kämpade hårt förra året då det tog slut mellan mig å niclas till exempel.. å mitt beslut att flytta hem var oxå väldigt avgörande.. jag har inga direkta saker som jag ångrar med förra året å jag hoppas att jag om ett år, 1e januari 2010, kan sitta här med samma känsla.. jag vill inte ångra nåt.. det ser jag ingen mening med.. för allt som händer mig, det sker av en anledning.. min vän nadja lärde mig att visualisera detta året å ja, jag är numera på hennes sida; jag är övertygad om att det man vill å tror på, det händer.. vill man inte nåt tillräckligt så ja nej då händer det inte.. vill man, då går allt att lösa.. jag ska definitivt ta vara på detta året då jag har väldigt mkt att se fram emot.. jag ska komma iordning i min lägenhet nu.. jag ska umgås massor massor med bästis å hennes underbara barn.. jag ska gå på en av mina närmsta vänners bröllop tillsammans med en annan av mina närmsta vänner.. det kommer bli en oförglömlig helg det!.. jag ska fira pappa som fyller 50 år i år.. jag ska fira mig själv som fyller 25 år.. det är bara några saker som jag vet kommer hända.. å jag vet oxå att det kommer komma så mkt annat under tiden, som mitt liv påverkas positivt av..

jag är så nöjd med mitt avslut på 2009, det kunde nog faktiskt inte ha blivit bättre.. en så kul kväll med så goa människor avslutade året då jag fick min lärarexamen klar å då jag kommit så långt framåt.. vilket år jag haft.. jag hoppas på ett lika bra år nu 2009!

Kommentarer
Postat av: Nadja

Du har kämpat på otroligt bra i år Linda. Det har varit så himla roligt att se din utveckling och ditt mod. Allt underbart som hänt är för det enorma arbete du lagt ner för att skapa förändring i ditt liv. Jag är så oerhört stolt över dig gumman. Och visst är det så att visualiseringen fungerar ;), det gör den för att du trott på den :D

2009-01-03 @ 15:00:22
Postat av: Linda till Nadja

tack snälla söta du! du är för gullig :) å detsamma, du har oxå kämpat på bra med allt du varit med om! hoppas nu allt går bra för dig i le france! (eller va man säger ;) haha)

2009-01-07 @ 22:06:38
URL: http://liindak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0