livet som heltidsarbetande är ovant

herreguud jag är så trött hela tiden.. inte så mkt trött på jobbet iofs men där är det så mkt hela tiden så jag hinner inte slappna av nåt å känna tröttheten.. även om jag är jättetrött på morgonen när jag kommer dit så försvinner den med allt som måste göras.. vilket iofs är bra :) men mitt bloggskrivande är inte på topp just pga tröttheten å den känsla av ovana att jobba heltid iaf.. blir lite sporadiskt så där med en summering av senaste tiden då å då fram tills jag kommer på fötter med min nya livsstil haha

det händer inte så mkt just nu, jobbar.. äter.. sover.. handlar lite mat ibland.. haha.. men det är ett skönt liv, det här livet som arbetande förskollärare.. jag njuter av att inte ha nåt att göra när jag slutat för dagen, inget plugg som alltid ligger å gnager å ger mig dåligt samvete för att det inte blir gjort.. det enda jag behöver tänka på är vad jag ska göra för nåt för att inte somna :) för det är lätt hänt när jag kommer hem å slappnar av.. men kommer ju vänja mig vid att jobba så tröttheten försvinner väl med tiden :)

barnen är så söta på jobbet, riktiga busungar allihopa.. eftersom alla är födda 07 så pratar ingen av dom nåt men frågar man vad nåt är, å säger att det är borta sen så gör alla samma sak - håller ut händerna å rycker på axlarna.. det är borta ju! hihi så sött! än så länge verkar barnen klara sig bra, de känner igen sig mer å mer på förskolan.. ska bli intressant å se hur det går nästa vecka när föräldrarna ska dra sig undan mer å mer.. vi förbereder oss på en hel del gråt å tårar :)

nu har jag även ett till kul besök att se längta till framöver.. inte nog med att bästa Mia ska komma å hälsa på mig, utan nu har även bästa Lisen oxå bestämt sig för att komma ner å se hur jag har det :D åh så kul det kommer bli med dessa besöken!

nu ska jag ta å laga lite mat.. måste göra det nu för att kunna ha med matlåda eftersom vi inte får mat levererad till förskolan än.. men nästa vecka börjar vi äta mat så då äter vi ju pedagogiskt med småttingarna å då behövs inte matlåda mer :) sen ikväll blir det serier - nya avsnitt på både DH å OTH.. lovely! oth va så sorgligt förra avsnittet å jag grät så tårarna bara sprutade.. undra om detta avsnittet går i samma anda? bäst att ta fram näsdukarna ifall ifall! skönt med bara två jobbdagar kvar nu innan helgen.. ska flexa två timmar på fredag så jag slutar tidigare å då bär det av ner till mamma å pappa för lite föräldraomvårdnad :) är så skönt att kunna åka hem så här när jag vill! kommer få sällskap av Jenny ner som oxå ska åka ner :D smidigt att vi kan samåka.. å trevligt med resesällskap på den tråkiga vägen! Ska även åka till Ullis med mamma på lördag för att köpa termobyxer.. sen när vi drar igång verksamheten på riktigt kan det nog vara bra å ha ett par varma goa byxer att dra på sig när vi är ute å leker :)

Kommentarer
Postat av: Mia

ååå det låter så himla roligt:-) jag skulle oxå vilja vara med och starta upp någonting från grunden.. Jag var på praktiken idag och tog igen lite som jag missat sist:-) Trevligt och komma dit och inte ha nån direkt uppgift faktiskt!

2009-01-14 @ 19:01:18
URL: http://mioli.blogg.se/
Postat av: Lisen

Ska bli så roligt att komma ner och hälsa på dig! Det är verkligen tomt utan dig kan jag säga! Skönt att allt går så bra med jobbet =D sköt om dig! kram =)

2009-01-14 @ 20:45:14
Postat av: Emma

LINDA!!!!

När ska du och jag börja tränna? ;p

Vi får ta och träffas nån da och kolla priser och sånt på friskis och svettis.

2009-01-18 @ 15:27:04
URL: http://www.nogg.se/bumblebee
Postat av: Emma

Hehe! Japp de gjorde vi.

Vi sa att vi skulle ses kl 10 i JKPG Annso och jag så får du komma när du slutat jobba. Bara de inte blir för sent för ja har Theo med mig och kan inte ha så mycket mat med mig.

2009-01-19 @ 09:53:16
URL: http://www.nogg.se/bumblebee
Postat av: Emma

Tjo!

Vi tänkte den 2 februari.

Men de löste sig endå med Theo, han får va hemma med pappa och syrran.

2009-01-21 @ 23:04:29
URL: http://www.nogg.se/bumblebee
Postat av: Malin | bloggdesigner |

Hej :) Är du intresserad av bloggdesign? Isåfall så tycker jag att du ska kolla in min blogg. Där finns Tips, hjälp, auktioner, man kan beställa, och just nu har jag en bloggdesignsutlottning. Missa inte det :)

2009-01-22 @ 13:34:19
URL: http://bloggdesignbymalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0