det ekar tomt här nu för tiden

min blogg hamnar verkligen i skymundan nu för tiden.. jag har fullt sjå med att få ordning å reda på de nya rutinerna i mitt liv just nu å har så mkt att tänka på med jobbet nu när ena inskolningen snart lider mot sitt slut å den andra tar sin början snart.. inte nog med det så ska vi få ihop scheman så det klaffar åt alla håll å kanter.. men jag har jobbarkompisar som tycker om matte så det verkar ha löst sig :) men det är ändå mkt å tänka på.. vi bygger verkligen upp allt från grunden på jobbet.. så många rutiner man tar för givet annars, men som vi nu kommer på oss själva att inte ens ha tänkt på.. men vi jobbar bra ihop, det är ett bra arbetslag jag hamnat i.. både på avdelningen å på hela förskolan.. vi jobbar väldigt mkt tillsammans allihopa nu för att bygga upp vår verksamhet.. å det är inte det lättaste, men sakta men säkert tar den form.. å det känns bra!

Nog om jobbet.. hehe.. blir mkt prat om det då det är typ det enda jag gör nu för tiden.. :) annars då.. mitt nya internet kom idag å det är en fröjd att slippa 3 nu.. som jag väntat! nu väntar jag bara på att telefondosan ska komma (som jag skrev i inlägget innan haha)  så jag kan koppla in hemtelefonen här.. sen kommer mamma å pappa förbi en sväng i helgen för att hjälpa till att sätta upp lite hyllor å tavlor å sånt.. vet inte om jag skrivit det innan men jag fick bara en vägg (!!) omtapetserad om jag ville det.. stämde ju hemskt bra överrens med vad han som bodde här innan sa :O eller inte.. hmpf.. han står inte jättehögt i kurs hos mig just nu.. han har ju sina saker i mitt förråd som han ska hämta nu i slutet på månaden å det ska bli skönt att slippa ha nåt med han å göra mer sen..

jag trivs iaf hur bra som helst här nere, både i lägenheten å i jönköping.. det är så perfekt nära till Hemma.. som nu på tisdag till exempel då siss fyller år.. jag har inte kunnat vara med innan men nu kan jag åka ner över kvällen bara å vara med.. känns så himla bra.. så jag slutar kl.15 på tisdag å sen åker jag å plockar upp farfar för att sen åka ner till siss å robin.. å sen åker vi hem på kvällen igen.. vilken känsla.. å inte nog med att det är siss födelsedag, så är det ju faktiskt min första löningsdag :) dock inte ingpngslön.. men det är lön iaf, wiho! jag trivs med att ha min familj så nära.. det känns otroligt tillfredsställande.. som jag har längtat efter denna känslan!

usch jag borde verkligen sova nu, men vi börjar 8 imån å sen slutar jag typ halv ett eftersom jag har 3½ timme komp att ta ut.. å vad är inte bättre än att ta ut det en fredag? :D lovely.. men ja jag kan alltså inte somna.. det känns att det va ett tag sen jag skrev nu för det är mkt tankar som snurrar i huvudet som behöver komma ner i bokstäver :) men nu känner jag nog ändå att ögonlocken börjar bli tunga.. det är ju trots allt sista inskolningsdagen imån å vi lär ha att göra så det är lika bra å sova nu så jag är pigg imån :) hoppas det är bra med er alla.. saknar er, ni från Gävle.. ni vet vilka ni är! men om allt går som planerat så kommer några av oss ju ses snart.. det känns iofs lite länge nu men tänker jag på hur sjukt fort denna veckan har gått så inser jag att det är snart jag har besök av två fina vänner, så otroligt kul! :D

kram till er alla ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0