stormen

igår såg jag lite av andra avsnittet på serien stormen som går på SVT.. mamma berättade att det va en serie i tre delar.. såg nu slutet på sista delen.. sen kollade jag på första delen på svt.se .. det handlar alltså om stormen gudrun.. nu när jag tittade på det så inser jag verkligen hur nära döden vi faktiskt kunde ha varit.. jag va alltså nere hos mamma å pappa då stormen drog fram å var med om denna natt.. var med om all förödelse.. kommer ihåg det som om det va igår.. niclas var med mig nere.. tror det va första eller andra gången han var med.. vilket intryck han måste fått haha.. iaf så va jag, niclas å brorsan mitt ute i skogen där hemma mitt i blåsten.. det va tänk att vi skulle åka till kullaberg.. men vi kom alltså inte så långt.. å tur va väl det.. men usch va dumdristiga vi va nu när man tänker efter.. vi kunde ju för tusan ha dött av träden som föll ner runt om oss.. först åkte vi runt med bil på vägarna å sågade oss igenom träden som hela tiden föll.. tillslut fick vi ge upp å parkerade bilen hos grannen på andra sidan skogen.. pappa va vid denna stund med oss å vi gick den lilla biten från grannen till oss.. å denna lilla bit går rakt igenom skogen.. å vi gick där mitt i stormen som ven över oss.. herregud.. sen dagen efter när vi gick ut visste vi inte alls va som väntade oss.. det första man hörde va motorsågar som körde från alla håll å kanter å vi insåg snart att vi var instängda.. träd låg över hela vägen fram till mamma å pappas hus å den vägen är även enda vägen därifrån.. jag å niclas skulle åka till sthlm den dagen, men jag fick ringa min värdfamilj å tala om att jag hade lite svårt att ta mig därifrån.. vi fick sen ut för att se vad som hänt.. redan på den lilla vägen som vi sprang under natten insåg vi att det var en katastrof.. å värre skulle det bli när vi kom fram till grannen.. hela skogen var borta vid honom.. det va helt sanslöst.. jag trodde verkligen inte mina ögon.. å då insåg man ju samtigigt hur vi hade utmanat livet kvällen innan.. det är läskit att ha varit med om faktiskt.. å nu när jag tittar på serien så påminns jag om allt.. det kommer jag aldrig glömma, det är ett som är säkert..

Kommentarer
Postat av: Mia

Usch fy va hemskt!!! Det är så svårt att föreställa sig katastrofer och så där när man själv aldrig upplevt det, mer än att det måste vara bland det värsta man kan vara med om!

2009-02-10 @ 15:33:15
URL: http://mioli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0