jag slapp inte undan

jag klarade av fredagen med jobb.. 3 barn fram till lunch på två personal.. sen två barn efter lunch på lika mkt personal.. vi hade det rätt soft :) direkt efter jobbet åkte jag förbi min lägenhet för att kolla om mitt examensbevis kommit å det hade det minsann gjort.. det låg där innanför dörren å väntade :) så nu ska jag köpa ramar i ullis så jag kan rama in dom å sätta upp på väggen.. men först måste jag så klart visa upp dom för chefen så jag kan få rätt lön å så där :) efter att jag kollat posten så åkte jag hem till mamma å pappa en snabbis innan jag körde till siss.. där va det lite flyttgröt med släkten å så där.. å på kvällen sen så kollade vi lite let's dance.. kände inte av nån magasjuka alls så här långt..

på lördagen vaknade jag å siss å gjorde oss iordning för att åka till modellab i göteborg med jenny å sofia.. tvättade håret å åt nybakade scones.. nam nam.. kände inte heller nu av nån magasjuka.. jenny å sofia kom till siss å vi åkte iväg mot borås å sen göteborg.. efter en lite dramatisk färd på väg in i göteborg så parkerade vi bilen på ett parkeringshus mitt i stan, hur smidigt som helst! vi stosade lite på Femman, tog en liten fika å gick på systemet inför kvällen som skulle spenderas hos siss med lite fest.. sen begav vi oss ut för att leta reda på vart modellab låg nånstans å insåg rätt snabbt att det inte va alls långt bort så vi hade rätt mkt tid att slå ihjäl.. stosade runt lite till i olika affärer.. sen gick vi upp å fick komma in till modellab.. fick byta om å sätta oss att vänta på att få hår å smink fixat.. för er som inte vet vad modellab är så är det ett företag som tar "modellbilder" på folk.. å får man ett erbjudande från en vän som rekommenderat en så får man själv ta med sig nåra vänner dit för att bli sminkade å fotograferade.. :) hur kul som helst! iaf.. vi fick skumpa å vin medan vi väntade (blev rätt mkt väntan för vår del) å sen fick vi komma in till fotografen å ta våra bilder.. vår fotograf var hur snäll som helst å man kände sig trygg med henne.. så sen när det va klart fick vi komma in å titta på bilderna å sålla ut dom man ville ha.. alla köpte vi bilder.. jag 3, siss 10, jenny 10 å sofia slog till på 20 :) kan ju passa på att förvarna lite här redan nu att vissa av mina vänner kan komma att få ett samtal från just modellab om ni vill komma till dom å ta kort (man va tvungen att tipsa om 10 vänner för att få ett gratis foto).. vill ni inte ta erbjudandet är det bara att tacka nej :) å är ni nyfikna på det så kan jag försäkra om att det är gratis om man inte vill köpa till extra bilder.. det va verkligen en upplevelse! vi hade en riktigt kul dag, tack för det Jenny som bjöd med oss! som avslutning så rusade vi till mcdonalds för att äta mat, vi va ju utsvultna efter över 5 timmar på modellab utan en enda matbit.. det enda vi åt innan va ju den lilla fikan.. inte trodde vi att vi skulle få vänta så mkt inte.. men men :) så här blev mina bilder som jag köpte iaf om ni vill se :)

     

dagen va hur lyckad som helst ända fram tills på vägen hem då jag började få en konstig känsla i kroppen.. försökte inte tänka på den utan tänkte att det bara va stress.. eller att jag åt för snabbt kanske.. sen började vi dricka lite hos siss å jag kände mer påtagligt att allt inte va som det skulle i magen.. gick undan lite från allt folk å ja, sen rusade jag in på toan å spydde.. hej å välkommen magasjukan tänkte jag.. packade ihop alla saker å ringde mamma å pappa som kom å hämtade mig i snöovädret.. gick å la mig ganska direkt efter att ha ätit lite yoggi å druckit vatten.. men vaknade efter bara nåra timmar å fick springa ner på toa.. å ja resten tror jag ingen vill veta.. fick iaf spendera hela halva natten på toa med en hink i knäet.. spydde tack å lov bara en gång till men resten höll i sig betydligt mer.. fy fasen säger jag bara! kände mig helt överkörd av ett tiotal tåg :O så jag slapp med andra ord inte undan.. söndagen spenderade jag utslagen i soffan å insåg att jag inte kunde jobba idag, så jag ringde min jobbarkompis å talade om att det va min tur att vara hemma nu.. å ja här sitter jag nu hos mamma å pappa.. har ringt å sjukskrivit mig å kommer vara hemma iaf imån med.. känner mig mkt piggare idag men huvudet värker å jag är helt matt i kroppen å magen är inte 100 än.. men kunde iaf äta lite frukost :) så det går åt rätt håll iaf.. som tur är! men fy vilka dagar det har varit.. inte kul inte!

nu ska jag återgå till soffan :) insåg precis att nästa vecka så kommer Mia å hälsar på mig :D ska bli så himla kul! å tur att jag hann få magasjukan nu i så bra tid innan så slipper jag oroa mig för att smitta ner dig.. puh!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mkt fina bilder! Gillar speciellt det första, fint de fixat håret med! Kul!

2009-02-23 @ 16:53:48
Postat av: Mia

jÄTTEFINA BILDER:) ja, vi får väl se om jag klarar mig nu när Oliwer ligger hemma med skiten, men hoppas jag får det snart iså fall så jag rä frisk när jag kommer ner!!!! Snart ses vi jippi!!!

2009-02-25 @ 12:59:54
URL: http://mioli.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilka jättefina bilder Linda!! Hoppas du och Mia haft en mysig helg :) Många kramar!

2009-03-08 @ 18:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0