söndag - 4e advent

tiden bara flyger iväg.. nu va det åter ett tag sen jag skrev nåt sist.. bara typ en månad eller så, haha.. så det har väl hunnit hända ett å annat :)

lagom till första advent hade vi julbak hos mamma, det va riktigt mysigt :) blev en hel del knasiga pepparkakor å lussekatter haha.. å jag har nu lussekatter i frysen å pepparkakor i skafferiet, mums!

helgen efter det kom emma hit på torsdagen å hon å jag va ute å åt mat å sen va vi på new moon :D sen sov hon över här å sen på fredagen kom även annso hit å vi hade tjejkväll med julpyssel, god mat å dricka å massa skratt :D dom sov över här å på lördagen bar det av hemåt igen för att på söndagen, 2a advent, bege mig till ullis med mamma å pappa å handla den sista julklappen, det va otroligt skönt att vara klar så tidigt med alla julklapparna! nu ligger dom alla inslagna på soffan å väntar på att delas ut till personerna som ska få dom.. dom flesta jag har hemma är iofs till casper å theo men nåra andra har sitt namn på klapparna :) efter vi kom hem från ullis åkte jag å pappa till gislaved där jag skulle köpa min bil! den är så fin å jag är så nöjd, den är helt underbar på alla sätt - liten men ändå inte för liten, perfekt att parkera med å ja, jag vet inte mer vad den är bra på.. förutom typ allt haha :D känns riktigt bra att ha bil nu inför att nya jobbet börjar.. slipper jag att det tar mig ca 1 timme till jobbet, underbart!

veckan efter detta innebar tidig fredag för mig så jag packade ihop en väska å åkte ner till bästa valle å barnen, hade inte träffats sen i somras tror jag.. så det va riktigt kul! vi myste massa med barnen å jag hade även med mig presenter till dom små, en makka-pakka till tabita å ett tåg med vagnar till tim.. å varsin uppsättning med söta bestick :D tabita fullkomligt älskade sin makka-pakka å lekte med den hela hela tiden, hur gulligt som helst! å tim har blivit så stor, han gick runt på lite skakiga ben men han gick iaf :D helt underbara barn det där! jag å valle fick även lite ensamtid då vi åkte till gnosjö en vända på lördagen å kollade in det lite skrala utbudet på erikshjälpen :) men vi hade otroligt trevligt å kul, det är huvudsaken!

denna veckan då, som snart är slut, har inneburit en hel del planering inför flytten till den nya förskolan.. vi har packat så mkt vi kunnat å vi va även på möte där uppe för att träffa övrig personal som ska börja där.. 3 av 4 småbarnsavdelningar ska öppnas nu i vår å halva storbarn där det kommer bli 50 barn efter sommaren.. storarbetslag med andra ord :) det är såå fint på förskolan! å det utan alla möbler å inredning, med det så kommer det ju bli ännu finare! så imån är det jag som premiäröppnar där minsann, ska bli spännande på många sätt, både på gott å ont :) men ja, det ska nog lösa sig! så i fredags hade vi vår sista dag på "gamla" förskolan.. vi sa hela dagen att detta är det sista vi gör här.. lite ledsamt faktiskt för vi har trivts så himla bra! men det kommer bli så mkt bättre där uppe på det nya :)

annars är det inte mkt mer som hänt i mitt liv.. min mobil som jag lämnade in för ett tag sen kom tillbaka - utbytt med en helt ny en! så det måste varit rejäla fel på den jag fick :S men nu måste jag åter lämna in den jag fick nu, för den stänger av sig ibland å när den startar igen är sim-kortet rensat på kontakter :O känns inte riktigt okej faktiskt.. får se va dom kan göra åt det.. behöver jag tala om att jag är sjukt less på allt va mobiltelefoner heter?! BLÄ!

sitter här i min nystädade lägenhet å bara myser av julstämningen jag har.. lägenheten är julpyntad sen första adventshelgen å ute är det kallt å vitt, snön verkar vara här för att stanna ett tag! hörde på nyheterna nyss att det kommer bli en vit jul i hela landet, det låter lovande! har städat å tvättat i helgen nu då jag inte har varit hos mamma å pappa nåt :( dels pga att jag verkligen behövde städa å tvätta inför jul men oxå för att vi har haft magasjukan på jobbet nu i veckan å jag inte ville ta med eventuell smitta med mig ner när mamma nyss varit sjuk.. men det va värt att vara hemma här för det är så fint i lägenheten å jag har rena kläder inför att jag åker ner på onsdag efter jobbet :D så det är inte så lång tid kvar tills jag får träffa mamma å pappa iofs.. men mamma känns det som om det va ett tag sen nu för vi träffades inte sist jag va nere för då låg hon sjuk :( men snart så! :D men innan jag åker hem å tar julledigt fram till 4e januari så ska jag hinna med att tillsammans med annso åka till emma å ge barnen sina julklappar, vilket ska bli mysigt! å sen måste jag så klart packa.. men det tar jag på tisdagkväll :)

sist men inte minst.. jag vet att jag sagt det till dig flera gånger Mia men det är stort att ta examen! så GRATTIS! du har verkligen kämpat bra! å nu är du färdigutbildad, välkommen till förskollärarklubben! :D haha  ♥

Kommentarer
Postat av: Mia

Åhhh tack så mycket kära du!! Japp nu så är jag också förskollärare!! Fast jag har nog inte fattat det riktigt ännu.. Har precis fått betyget så nu ska jag snabbt som sjutton skicka in pappret så jag får ut min examen! God jul på dig å ha de så bra hos mamma och pappa, du får hälsa så gott från mig! Puss å Kram!

2009-12-21 @ 11:26:52
URL: http://mioli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0