love my life

nu va det som vanligt ett tag sen jag skrev nåt här sist.. tiden räcker helt enkelt inte till, inte orken heller för den delen..

sen jag började jobba har det väl inte hänt allt för mkt egentligen.. inte mkt mer än min 25 års dag å lite besök på hemmaplan :)

födelsedagen kunde inte blivit mkt bättre.. började fira den dagen innan då jag hade bjudit upp familjen å släkten på kalas.. jag bjöd på frallor med olika ostar å frukter som tillbehör å efter det så klart tårta! tårta som jag för övrig bakade helt själv :) fick en del beröm för denna tårta haha så jag lyckades nog ganska bra haha.. men iaf, fick fina presenter av familjen å släkten som hade lyssnat på min önskan att få presentkort på ikea.. så där inhandlades sedan en sängstomme av märket Hopen å jag kunde verkligen inte vara mer nöjd än jag är! det blev såå fint med den i mitt sovrum! så det tackar jag familj å släkt för :) av pappa önskade jag mig lite mer specifikt hjälp att skruva ihop sängen så han kom upp en söndag å vi inhandlade den å satte ihop den.. å det är jag evigt tacksam för, då den va skittung! på riktiga födelsedagen strömmade det in gratulationer på alla möjliga sätt hela dagen, tack alla som tänkte på mig! ♥ bästa annsofi överraskade mig med att ha lämnat presenter å blommor i lägenheten medan jag jobbade, hur gulligt som helst :) ja nej, som sagt, min födelsedag kunde inte ha blivit bättre å jag är nu över 25 årsstrecket å så här i efterhand så är det inte så stor skillnad :) inte om jag inte tänker för mkt på det iaf :D

annars då.. ja det är ju mest jobbet som tar upp min tid nu.. å det går verkligen hur bra som helst! vi håller på å inskolar för fullt å sista barnet kommer på inskolning i mitten på september så vi har lite att göra :) men det är så kul å det är så härliga barn å föräldrar vi har hos oss, så vi är helt övertygade om att det här kommer bli superbra! som om det inte räcket med det så har jag även kunnat konstatera att jag helt klart har typ världens bästa jobbarkompisar.. helt otroligt va mkt dom kan å va mkt vi skrattar om dagarna! vi funkar riktigt bra ihop å det ska bli så lärorikt att få jobba tillsammans med dom :) vi har kommit iordning bra i lokalerna å allt känns riktigt bra med jobbet, jag älskar det! det är jobbigt att gå upp på morgonen men det är inte det minsta jobbigt att gå till jobbet.. vi har även fått se ritningarna på det nya stället å ja, det ser himla bra ut! kommer bli stort men det måste det ju vara om det ska få plats ca 110 barn :) ska bli riktigt kul att flytta upp dit å förhoppningsvis kommer vi få behålla större delen av barngruppen, det vore det bästa helt klart men inget är bestämt om det ännu så vi får se hur det blir :) idag på jobbet fick vi en "katalog" eller va man ska kalla det med lediga platser inom kommunen, både interna å externa.. å ja, jag kan väl säga som så att jag är sjukt tacksam för att jag har ett jobb just nu.. jösses va lite jobb det fanns! när jag började jobba i januari fanns det ju massor under nåra månader men nu på sista tiden finns det inte många.. jag är skapligt glad att jag inte behöver söka jobb just nu utan har mitt på det trygga, det insåg vi allihop iofs att vi va när vi pratade om dagens jobbläge.. att man allt ska vara tacksam för det jobb man har! jaja nog om jobbet haha :)

har ju faktiskt hänt en till rolig sak.. nämligen nu helgen som va.. då va vi på Påarps gård med släkten å hade 5 kamp :) det va deras 50 års present til pappa.. kan väl i ärlighetens namn erkänna att jag va lite skeptisk till en början men det va himla kul! vi fick pröva på pilbågsskytte, lerduveskjutning, slå-ner-en-spik-på-minst-antal-slag, kasta yxa å så plåsa iväg pilar å träffa mitten på en tavla :) det va jag, mamma, siss, robin å måbro keneth i ett lag å jag kan stolt tala om att vi även gick segrande ur 5 kampen :D dock inte helt min förtjänst då jag förlorade spikgrenen men ja, vi vann ju iaf :D sen fortsatte släkten med mat på Påarp medan jag å mina syskon åkte hemåt på diverse tillställningar å jag hamnade på en kräftskiva med Annsofi å hennes S nere i samhället hos hennes bror, vilket var riktigt trevligt!

på tal om annsofi, min äldsta å en av mina absolut närmsta vänner, så kommer vi snart att vara typ grannar :) det ska bli kul att ha nån nära så som man kan sticka över till bara så där på nån minut.. det är väl nästan det enda som fattas mitt liv just nu.. annars är jag riktigt nöjd med hur det har blivit med allt sen jag flyttade ner.. jag stortrivs här i jkpg å jag stortrivs med mitt liv!

nu ska jag fortsätta kolla på min nya favoritkanal - discovery travel & living.. bästa å mysigaste kanalen :) haha.. vi får se när jag skriver nästa gång! Hej så länge allihopa!

Kommentarer
Postat av: Mia

Åhh va roligt att allt går bra för dig! Förstår att du är glad att du har jobb, själv funderar jag på å plugga vidare nästa termin mest för säkerhetsskull, sen för att jag inte vet med framtiden å så där, typ när vi ska flytta å så..

Lät roligt med femkamp tycker jag, å skoj att få en bra kompis som nära granne, sådant kan jag oxå sakna... massa kram till dig så länge!

2009-09-18 @ 17:46:22
URL: http://mioli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0