här kommer alla känslorna på en å samma gång

denna helgen har inneburit en hel del tid till att minnas tillbaka på tiden som varit.. tiden som är.. å tiden som kommer.. jag har hittat saker som stuvats undan i lådor här å där under flytten som fått mig att tänka på allt jag varit med om.. jag satt på köksgolvet å log ena stunden över alla fina glada minnen jag hade, hittade en hel del gamla foton bland annat.. för att i nästa stund gråta över personer som inte längre finns.. ett särskilt foto fick mig att må illa samtidigt som jag kände mig så förbannad, arg å ledsen.. jag förstod inte att det var så illa.. jag visste att det va hemskt då men fotot visade verkligen sanningen.. å jag är nu ännu mer fast besluten om vad jag anser om personer från min tid på högstadiet.. ren å skär avsky känner jag i denna stund.. men jag försöker tänka på nuet, å jag vet att det är bra nu.. men såren från den tiden kommer aldrig nånsin läka.. glömmas bort kan de göra men de kommer alltid finnas där.. jag hittade även vykort som värmde mitt hjärta lika mkt nu som när jag fick dom.. här finns det bara en sak att säga - min mamma är världens absolut bästa mamma.. jag hittade även en del vykort som påminde mig om en annan svunnen tid.. tiden med N.. det värmde mitt hjärta samtidigt som det högg till.. men jag vet att det vi har nu är värt oerhört mkt å jag är otroligt glad för det.. det är så mkt bättre än inget.. jag hittade två foton som förde mig tillbaka ca 16 år i tiden.. å sorgen bara vällde över mig.. det kommer lite då å då.. men dessa foton fick tårarna att rinna lite.. mest för att jag tror att jag inte var beredd på att hitta dom.. men samtidigt som jag kände en stor sorg så kände jag en stor värme.. för fotona var på min farmor.. å hon symboliserar väldigt mkt värme för mig, när jag minns tillbaka på tiden hon levde så har jag bara varma å fina minnen.. å när jag såg fotona på henne så mindes jag henne.. den dagen jag inte minns min farmor kommer vara en ledsam dag.. å jag hoppas verkligen att jag aldrig nånsin kommer uppleva den dagen.. jag vill verkligen inte glömma henne.. å nu när jag såg bilderna på henne blev jag ännu mer fast besluten att så snart jag bara kan genomföra min tatuering.. så snart jag kan efter sommaren så ska den göras.. jag hittade inte bara klassfoton från högstadiet i mina lådor utan även från lekis (som det hette då) å när jag gick i vita rosen läsåret 91/92.. det kändes väldigt konstigt att först titta på det första kortet från lekis å sen bläddra uppåt.. tänk så ovetandes vi var när vi va små.. då var ju allt hur bra som helst, inga bekymmer alls.. å så kommer man till högstadiebilden å ser nåt helt annat.. att det kunde bli så fel.. det är för mig både en självklarhet å en gåta.. nej usch, som det kanske framgår av mitt svammel så är min högstadietid ingen tid jag vill minnas tillbaka till.. å när jag väl gör det så är det inga direkta positiva minnen jag har.. fast där ljuger jag, jag har massa massa fina, roliga å bra minnen från den tiden.. men de innefattar en väldigt liten skara av personer.. för nog hade vi det roligt tillsammans.. å hade det inte varit för den tiden så hade jag inte haft de vännerna jag har idag, så på ett sätt kan man väl säga att jag är tacksam oxå för den tiden.. men låt oss säga att de känslorna är 10% å resterande 90% är allt annat än positivt.. men nu idag väljer jag så klart att fokusera på de bra procenten istället för de negativa.. de må vara mindre, men de är mkt mer värda att lägga energi på..

jag borde verkligen sova för länge sen men jag har kommit in i en period nu som jag läser mkt.. å då öppnas mina känslor lite mer å jag får ett större behov av att få utlopp för tankar å känslor.. så jag va bara tvungen att svamla av mig lite.. å bloggen har ju verkligen blivit lidande på senaste tiden av allt jobb å så där.. så jag kände att jag behövde fylla på här av lite annat innehåll än det vanliga om hur mkt jag har att göra.. :)

en annan sak som hände mig i helgen nu var att känslan av att vara hemma infann sig vädligt starkt.. igår (lördags) så städade jag å donade här i lägenheten till å från hela dagen.. å sen på kvällen när jag låg i soffan å blickade ut över den nystädade lägenheten slog det mig att jag kände mig väldigt hemma här.. jag kände mig hemma i lägenheten i gävle oxå men det va nåt som fattades.. å vad det va som fattades är ju inte svårt att lista ut då många inlägg här i bloggen från tiden i gävle handlade om saknad efter familjen.. å nu när jag har fmailjen inom räckhåll känns allt helt perfekt.. lägenheten är perfekt.. jag trivs så himla bra här, det känns som mitt hem.. min lilla lya.. det tomrum som alltid fanns i gävle är fyllt nu å det gör en otrolig skillnad i mitt psykiska mående.. inte så konstigt så klart.. visst finns det tomrum nu med efter det jag lämnade kvar i gävle, vännerna.. men min familj är det som står mig absolut närmast, å jag värderar min familj högre än allt annat.. å med familj menar jag nu både familjen K men oxå familjen C.. min andra familj som innehåller två underbara barn å bästis å hennes man.. om man kan ha flera familjer så har jag definitivt det.. den kramen jag fick av bästis nu när vi skiljdes åt förra helgen visade allt för mig.. inget har förändrats sen vi umgicks som mest innan jag gav mig iväg.. inget.. allt är precis som förr fast mkt starkare.. tänk att en kram kan visa så mkt.. men sen är ju bästis en väldigt fin människa som lyser starkare än många andra i sitt sätt å sin personlighet.. en vänligare själ kan man leta länge efter.. allt detta bara vällde över mig när jag låg i min soffa här i lördags.. å jag blev så varm i hela kroppen.. å jag kände mig så nöjd.. jag gjode rätt val.. även om jag kan ångra mig när jag tänker på allt jag upplevde med mina vänner i gävle, så vet jag att jag gjorde rätt som flyttade.. mår man bra i själen så kommer hela livet fungera utav sig självt.. allt har en mening å allting löser sig.. that's it..

hmm vad mer.. jag har äntligen (ja faktiskt äntligen) kommit igång å läsa min bokserie från filmen twilight.. efter att jag sett filmen så beställde jag hem alla fyra böckerna, men när jag väl hade dom här hemma så hamnade de i bokhyllan å jag fick ångest varje gång jag såg dom, vilket var ganska ofta haha.. men nu har jag snart faktiskt läst ut första boken, som oxå är den som filmen bygger på.. å jag är helt uppslukad.. jag började läsa igår på morgonen å nu ikväll har jag inte så hemskt många sidor kvar i den drygt 450 sidor tjocka boken.. jag ser verkligen fram emot tillfällena jag får att läsa.. för jag vet att snart får jag veta vad som händer där filmen slutade.. jag vill bara veta mer mer å mer.. haha.. jösses.. jag kan faktiskt förstå dom som blir "frälsta" i vissa serier av böcker, typ harry potter eller liknande.. dessa böcker jag läser nu är så välskrivna å jag lever mig in i dom dikret.. allt runt omkring mig försvinner.. haha.. jösses.. nu tror jag faktiskt att jag fått ut allt som för tillfället behövde komma ut för jag känner mig helt utmattad å känner på mig att jag inte skulle ha nåra som helst problem att sova just nu.. så ja, jag avslutar här å skänker beundran till de eller den som orkade läsa allt detta svammel!

jag har världens finaste människor i min närvaro.. utan er vore jag ingenting.. ni är underbara allihopa ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh ja vill också läsa dom böckerna! Filmen va ju underbar ju! Så himla fin kärlek! Va heter alla? och vem har skrivit dom?



Ses i helgen!:)

2009-04-20 @ 15:35:30
Postat av: j

åh ja vill också läsa dom böckerna! Filmen va ju underbar ju! Så himla fin kärlek! Va heter alla? och vem har skrivit dom?



Ses i helgen!:)

2009-04-20 @ 15:35:48
Postat av: Annzo

Visst är det bra att gå igenom gamla minnen, trots att det är tufft... Och högstadietiden - vi överlevde den. Kanske gjorde den oss starkare. I alla fall tror jag det. Förmodligen gjorde den det lättare att se vad som betyder nått och hur verkligheten är. Men som du säger, den tiden är förbi. Idag är vi starka. Och vi har varann. Jag finns här, om du behöver nån. Det kommer aldrig ändras, älskade vän.

2009-04-22 @ 09:11:48
URL: http://godismonstret.wordpress.com
Postat av: Linda till Annzo

no words needed <3

2009-04-22 @ 19:38:18
URL: http://liindak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0