tillbaka i gävle.....

..... å lika mkt tillbaka i verkligheten.. känns sådär.. om jag ska vara ärlig.. för jag har haft det så otroligt bra Hemma.. helt fantastiskt bra.. så usch det känns lite si så där att vara tillbaka med alla dessa hemska mil mellan mig å familjen.. =( men, det som gjorde det så lätt (för så här lätt har det aldrig varit) att skiljas åt är tanken på att om 2 månader (!!!) så kommer jag vara mitt uppe i min flytt ner till mitt fina fina småland.. helt sjukt, bara två ynka månader som kommer gå rusikgt fort!

sen jag skrev sist har jag hunnit med en massa grejjer där Hemma.. efter att ha träffat min finaste bästaste valle så träffade jag i torsdags min kära vän rikard, vi umgicks mkt på högstadiet å ett tag där efter.. vi konstaterade att det va typ minst 4 år sen vi faktiskt träffades sist.. helt galet =O åren går så sjukt fort.. vi hamnade på smålandssstenars enda fik - göstas.. å där bjöd rikard mig på fika =) tack!! vi satt å pratade om allt möjligt tills han va tvungen att åka iväg till jönköping å jag åkte hem.. hur trevligt å kul som helst att ses igen! ska bli kul att flytta hem igen å kunna fortsätta träffas å umgås.. en av de finaste personerna jag känner, det är rikard det.. världens snällaste!

på fredagen hade jag min jobbintervju, åkte ganska tidigt upp till jkpg för att vara i god tid å ha lite tid på mig att hitta.. vilket visade sig vara bra, haha.. för jag gick helt fel först å hamnade på skolan istället för förskolan =) men jag hann i tid å så där å ja va ska man säga mer.. det kändes som om det gick rätt bra för hon sa att om jag inte får detta jobbet så kommer det komma ut fler jobb hos dem som de gärna ser att jag söker.. så vi får se, de sa att de skulle ge snabbt besked.. kanske redan i fredags men så vart det inte så vi får se när de hör av sig.. sjukt nervöst iaf! skulle gärna jobba där då det vore helt perfekt på alla plan.. fick ett gott intryck av förskolan, personalen jag mötte, rektorn.. å allt.. å inte nog med det så ligger det nära min lägenhet sen så det vore superbra.. men vi får se som sagt.. nervöst som bara den!

efter jobbintervjun körde jag till A6 å strosade där lite, gjorde ärenden åt siss å pappa å köpte ett nytt hus till min lilla eddie.. ett grönt hus i plast som nu när jag satt in det i buren tar upp halva buren typ hahaha.. men det är smidigare att ha detta till honom då hans är så fult å äckligt i kanterna.. kommer nog bli bra =) körde sen efter A6 mot högskolan, körde fel nåra gånger men kom till slut fram.. väntade en liten stund på att jenny skulle sluta å vi styrde sen iväg mot råslätt där hon skulle möta en vän för att få en bok.. vi väntade å väntade.. å blev till slut sugna på nåt gott, för jenny började drömma om biskvier helt plötsligt.. så in på willys å köpte kanelbullar från pågen.. mmmmmums.. sen kom hennes vän, som för övrigt var riktigt trevlig! å vi körde hemåt.. susade fram på E4an å åt kanelbullar =) släppte av jenny hos henne å körde till ett hemligt ställe nånstans för att köpa en julklapp till mamma =) stressade hem för att sen åka iväg till ullis med mamma, pappa å siss.. det va skitmkt folk så jag å syrran svor å spottade över alla hysteriska människor.. herregud, ullared tar fram det värsta hos människor! som tur va skulle vi inte ha så mkt så vi va rätt snabbt klara å gick ut å kikade i skoaffären efter skor men denna gången hittade jag inget som kändes bra så vi gick ut i regnet å in i ullis igen å satte oss på en bänk å väntade på mamma å pappa =) alltid lika kul å kolla på alla hysteriska människor där.. man får se mkt, haha.. mamma å pappa handlade massa julklappar så det va ett himlans smusslande sen när allt skulle in i bilen =) spännande å se va tomten kommer med sen, haha.. jag har typ en sak på min önskelista så det är jättespännande ;P åkte hem å åt mammas underbara crepes å hade massa fredagsmys <3

lördagen, igår, spenderades åt att fixa å dona.. följde med pappa ner till a-center för att handla min färdkost till resan idag.. åkte med mamma till smålänningen.. tog en runda förbi systemet för att köpa lite gottisdricka.. mamma klippte min toppar (mkt behövligt!) å jag tvättade brossans bil.. hehe.. sen på kvällen hade jag å mamma å pappa lördagsmys å kollade på vi hade iallafall tur med vädret å sen stjärnor på is.. hade jättemysigt! <3 kunde inte somna på kvällen sen för jag nös å snorade som en galning.. fick lov å ta två allergitabletter mitt i natten å sen kunde jag tillslut somna.. för att vakna upp idag då.. å idag åkte vi till jkpg vid tio tiden.. skulle förbi måmå å måfa med deras påse från ullis så jag passade på att krama dom hejdå oxå.. nästa gång vi ses är det jul å jag ska flytta hem! föreslog till måmå att dom kunde komma med flyttgröt å det tyckte hon nog lät bra för hon blev hemskt glad =) haha, sötismåmå.. sen körde vi till A6 där jag skulle köpa skor.. slutade med att jag gick ut ur affären med 3 par skor! =) så nu kan jag gå torr om fötterna, allt annat än jag gjort hemma i regnet.. mina gamla skabbiga skor läckte in vatten som skam så dom slängde mamma i en soptunna på A6, nu hade dom gjort sitt! mkt nöjd med mina inköp, köp 3 betala för 2 så jag sparade pengar oxå =) som den snåla smålänning jag är hehehehe.. efter skoköpandet så åt vi mat för att sen åka å kolla på det som kommer vara MIN lägenhet om typ två månader! =D kändes som om jag sett den redan efter alla kort som siss tog men det va riktigt kul att se den på riktigt oxå.. den va mkt större än jag trodde å mkt fin! kommer nog trivas bra där sen =) längtar väldigt mkt efter att få bo där nu.. otroligt mkt.. ska bli så skönt att vara nära familjen igen!! <3 sen åkte vi mot stationen å min Hemmavistelse led mot sitt slut.. men som jag skrev innan så va det inte jobbigt att säga hejdå, även om det va jobbigt att lämna mamma å pappa å Hemma, eftersom jag snart flyttar ner.. jag räknar ner <3

TACK, tusen tack, älskade familj, släkt å vänner där Hemma för att ni har förgyllt min vecka med så mkt fina minnen å upplevelser.. TACK från djupet av mitt hjärta!!

nu är det alltså tillbaka till verkligheten å plugget som väntar.. redan imån kör vi igång på direkten med att transkribera de två intervjuerna vi har kvar att fixa.. sen är alla intervjuer gjorda, transkriberade på ett eller annat sätt, sammanställda i et dokument.. å vi är redo att börja analysera å grejja.. ingen ro å vila här inte! men ack va denna pausen va välbehövlig! har inte ägnat plugget en enda tanke förutom då jag genomförde intervjuerna.. hade ju tänkt plugga massor men jag valde att prioritera mina älskade vänner å familj framför det, å jag ångrar mig inte en sekund.. all tid med min familj å vänner Hemma är ovärderlig tid som jag tänker ta till vara på.. plugget, det går alltid att ta en annan dag.. men inte umgänget, för man vet aldrig vad som händer! tiden är för kort för att inte passa på å ta tillvara på de tillfällen man får till att vara med personer som man mår så bra av som jag gör av att vara med mina vänner å familj å släkt hemma <3

nog svamlat nu.. ska ta å dra mig till sängs tror jag.. resan har gått snabbt å bra.. sovit rätt mkt, därav att det gått snabbt =) inga bekymmer med trafiken i sthlm denna gången, tack å lov..

Kommentarer
Postat av: anna n

linda, jag ar sa glad for din skull! ditt liv verkar flyta pa super nu! :) vad roligt med flytt till jonkopinng! kramisar!

2008-10-27 @ 05:40:27
Postat av: Ett namn!

ha en underbar morgondag tjejen

2008-10-27 @ 23:58:44
URL: http://jenwikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0