nytt hopp å rekord!

jag skäms faktiskt.. jag höll på att ge upp hoppet på att få två gosiga marsvin.. jag höll på att ge upp hoppet på dexter =(

han har varit så omöjlig att få tag på å gosa med honom har varit ännu mer omöjligt.. ja alltså de få gånger vi försökt, haha.. men idag åkte vi bort till djuraffären å jag frågade om råd hur vi ska ta itu med lilla dexter.. dom sa att det va bara att vara hård men trygg.. ta upp honom ofta å så dära, å visa honom att det inte är farligt.. så med nytt hopp försökte jag idag ta tag i dagens gosstunder.. eddie gick det superbra med, han är så duktig lilla killen.. han åt hö som jag gav honom å vi satt länge å gosade =) sen va det dexters tur.. huuuh.. fick fatt på honom efter lite kamp å han försökte nafsa mig lite =O då sa jag faktiskt ifrån å fyade honom å han lugnade ner sig rejält! å vi satt säkert en 5-10 minuter å gosade! =O =D han blev lite orolig ibland men då klappade å pratade jag extra lugnt med honom å vi fick till det redit bra - till å med lilla dexter åt lite hö hos mig! jag har fått nytt hopp om att det nog ska bli nåt vettigt av honom med =) superduktiga lilla pyret! känns ponsamt å säga men jag är faktiskt redit stolt över honom! hahaha

nu ska jag kämpa extra hårt med dom ett tag så de vänjer sig bra.. kändes himla bra att de var så hjälpande å stöttande i affären! stort tack till personalen där!

nästa gång vi ska gosa ska jag ladda upp med lite sallad som de kan få som belöning om de sköter sig bra =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0