slutspurten

ett par dagar sen jag skrev nu, har varken haft tid, lust eller ork att göra det men tänkte ta å uppdatera lite snabbt nu om senaste dagarna.. man kan väl sammanfatta dom som ett ganska rosaskimrande lyckorus :)

i torsdags fick jag tillbaka min portfölj för kursen teori och metod å fick en smärre chock, dock en positiv sådan, när jag fick tillbaka den.. hade aldrig trott att det skulle bli ett C på den :D hade fått kommentarer som "mycket bra!" inne i den sen på två tre ställen.. kändes bra faktiskt för jag trodde verkligen inte att jag hade gjort rätt eller nåt, hade ont i magen över uppgiften om avandlingarna.. men det var där de fina kommenrarerna var så jag hade visst gjort rätt ändå :D

ändringar är gjorda på uppsatsen å handledaren godkände det för inlämning till examinatorn.. så vi har nu mailat in det å väntar på om det är okej nu, för att sen publicera det på internet.. lyckoruset över de fina kommentarerna om uppsatsen håller sig fortfarande kvar i min kropp å jag är sjukt stolt över vårt arbete! oavsett vad som händer med det sen så kommer jag vara nöjd.. bara kommentarerna var så mkt mer än jag nånsin kunde drömma om så allt utöver det är bara plus i kanten :)

i fredags var det dags för avslutningscermoni på skolan.. en väldigt informell sådan som var hastigt påkommen.. men jag tyckte det va så mysigt ändå! jag å malin var varandras sällskap ;) jättemysigt med familjemedlemmar å härlig stämning.. va fint att få ett "riktigt" avslut på studierna å jag tycker det va ett fint initiativ av vår kursansvarige som ordnade det! examen blev plötsligt mer påtaglig :) sen på fredagkvällen hade vi klassfest på trianglen som blev superlyckad, jättekul å festa till det en sista gång med de som kom dit :) lyckan över att vi va klara var ganska total å det skålades med skumpa å grejjer.. för vi hade tatt examen! :D vidare till kåren sen där festen pågick fram till stängning.. många som kom fram å grattade :) Tack nadja än en gång (du vet varför)! å tack till alla andra som var med den kvällen å gjorde det till en toppenkväll!! kvällen slutade med en taxifärd som slukade många av mina sista pengar men det va det värt, somnade glad å lycklig (å jäkligt trött) den kvällen :)

igår åkte jag ner på stan å mötte upp sofia å cissi för att äta bakismat.. mkt gott å kul att prata om kvällen ;) hahahaha.. roliga systrar det där :) blev mättare av pizzan på american takeaway än jag nånsin blivit tror jag.. herreguud va mätt jag va.. men det va gott :) sen åkte jag hem å det blev packning å sorterande av saker med niclas resten av eftermiddagen å kvällen.. avslutade med att kolla på Saw V å äta massa chips å godis å cola till det.. för jag har faktiskt tagit examen :D filmen kunde dock varit bättre (tycker det är uttjatat med Saw nu) men det va trevligt iaf å umgås lite nu innan jag flyttar..

å flytten den kommer närmare å närmare för varje dag.. detta är nu min sista helg i gävle om man inte räknar med helgen då vi kommer upp hit å städar å packar å så där.. dagarna fram till torsdag nu, är mina sista som gävlebo.. men som jag sa till malin i fredags; det är inget avslut.. det är början på en ny fas i livet.. det blir bara ett avslut om man väljer att se det så.. å jag känner i hjärtat att jag har några här som det inte blir ett avslut med.. jag längtar väldigt mkt efter att få komma Hem nu, även om det självklart känns jobbigt oxå.. men längtan är väldigt stor nu efter familjen å närheten till dom.. jag kan inte fatta att jag sitter hemma i småland om mindre än en vecka.. jag längtar så sjukt mkt efter min familj ♥ ska bli så mysigt nu med att fira examen med familjen å släkten på torsdag å fredag.. å allt annat mysigt vi ska göra fram till jul.. åååh jag längtar så mkt!

dagarna fram tills på torsdag kommer bestå av packande av lägenheten, packande inför hemresan, sorterande av saker, fixa det sista med skolan, umgås å ta vara på tiden med vännerna.. jag är inne på slutspurten nu.. det känns både bra å inte bra.. men mest bra.. för jag behöver min familj nu.. jag är redo att åter få vara en del av min familj, vara med på alla saker som kan kännas små, men som för mig kommer betyda väldigt mkt.. jag är redo att börja jobba, jag är redo att bygga upp mitt liv i min lägenhet i jkpg.. jag är redo att gå in på slutspurten här för att hamna på landningsbanan i mitt nya liv.. å med mig i ryggsäcken kommer jag ha mina fina älskade vänner här i från gävle.. jag kommer alltid bära med mig mina år som jag tillbringat här å minnas med värme! ♥

Kommentarer
Postat av: nadja

tack för en kul kväll gumman :P stolt över dig!

2008-12-14 @ 23:33:19
URL: http://lessoeurs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0