Hemma <3

resan hem gick jättebra.. liiite stressigt fram till att jag kom till stationen i gävle dock men det blir det lätt.. haha.. träffade en söt tant på stationen innan bussen kom som hade väntat jättelänge så hon blev glad när bussen kom så hon fick värma sig :) jag med för jag hade inte missat den, haha.. jättelite folk på vägen ner till sthlm.. inte ens i uppsala va det mkt folk som klev på :O somnade innan vi ens hade kommit ut ur gävle.. haha.. som som en gris fram till uppsala då jag vaknade, åt lite frukost å sen somnade om igen å vaknade i sthlm.. så den sträckan gick fort :D hade två timmars väntetid i sthlm.. gick upp som vanligt för att gå dit bussarna alltid har gått innan men stannar å kollar på skärmen ändå å tur va väl det för perrongen va flyttad å låg inte alls där den brukar.. hmm.. men går å sätter mig på en bänk utanför där bussen ska gå iaf.. hade inga pengar så jag kunde inte gå å köpa nåt.. å släpa runt på väskan på stan känns inte som ett alternativ :) men strax efter mig sen så kom den söta lilla tanten igen, hon skulle till borås :) så medan vi satt där så bjöd hon mig på en prickig banan å vi pratade om hur dyrt det blivit att gå på toa på centralstationen haha.. å hur kallt det va.. :) inte mkt folk alls på bussen vidare till jkpg heller sen :D satt alltså ensam på ett säte hela vägen från gävle till jkpg, det har aldrig hänt innan :) pappa mötte upp mig i jkpg sen å vi åkte till farfar för att fixa till hos farmor å sen åka till farfar för att fira min examen :D blev så fint med den nya kransen hos farmor! hos farfar åt jag sen för första gången i mitt liv lax som jag tyckte va god :O va mkt mkt skeptisk men ville ju smaka så klart när farfar stått å lagat mat åt oss.. å det är jag glad för, för jösses va gott det va! mums! Så jag bad om att få samma lax på julafton hos honom :D nam nam nam jag längtar redan! fick en mkt generös examenspeng av farfar som räddar min ekonomi nu i december rätt bra.. puh! tack snälla söta lilla farfar! sen åkte vi hem i regnet (här finns inte en gnutta snö) för att träffa mamma, siss, robin å brossan :)

mamma har julpyntat här hemma å det är såå fint å mysigt! :D åååååh jag får sån julstämning här.. jättemysigt! å jag känner mig så otroligt Hemma här nu.. det är underbart.. å det bästa är jag inte kommer bo 60 mil härifrån mer snart.. jag gissar på att mkt av känslan av att vara hemma kommer från att jag vet att jag aldrig mer kommer vara så långt ifrån min familj.. det är en otrolig känsla, som jag bara tror man förstår om man bott så här långt ifrån sin familj.. det är skillnad på avstånd å avstånd..

annars då? idag fikade jag med Emma å alldeles otroligt söta lilla Theo :) satt två timmar på göstas å pratade gamla minnen, hur mysigt som helst! :D tack för dom trevliga timmarna Emma! Vi insåg att vi typ inte träffats på 5 år eller nåt, men det kändes det inte som inte :) jättekul att vi i fortsättningen kommer kunna ses när vi vill, ska bli kul att återuppta kontakten :D

sen vill jag bara ännu en gång skryta om min mamma som är världens bästa å gulligaste mamma!! hon har bjudit hit släkten för att fira min examen å så frågade hon om jag tyckte om cheesecakeglass så jag trodde det skulle bli lite gott fika att bjuda på.. men igår så började hon prata om att hämta maten på tempo i reftele.. å jag fattade ingenting! vilken mat? då kommer det fram att min mamma (världens bästa) har beställt mat till min examensbjudning som är ikväll!! :O å inte vilken mat som helst utan fläskfilétallrik!! :O så nu blir det ju värsta festen här hihi.. jag sa att jag tyckte det hade räckt med fika men det sa mamma emot med att jag faktiskt har tagit examen :) söta, älskade å bästaste mamma!! ♥ inte nog med detta så hade hon köpt hem balsam åt mig å bäddade sängen som jag skulle sova i.. det är dom små sakerna som värmer mest minsann! min familj är bäst ♥

nej nu ska jag vänta på mamma som snart kommer hem med all mat hihihihi ha det så bra allihopa! KRAAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0