julen å den sista långväga påhälsningen Hemma

har inte haft varken tid eller ork att skriv sen sist, mer än en god jul hälsning, har tatt vara på tiden istället för att skriva i bloggen :) å tatt tillvara på tiden, ja det har jag minsann gjort!

examensfesten med släkten - jättemysigt! TACK snälla mamma för att du ordnade det, kändes lite extra att jag tagit examen :) fick fina blommor av släkten å en fin ljuslykta.. av familjen fick jag en 60 minuters valfri massagebehandling :D jag valde en där det först är 30 minuters antistress ansiktsbehandling å så en 30 minuters rygg- och nackmassage.. den 5e januari kl.12.15 är detta inbokat å då är det jag som ligger å njuuter! :D maten var jättegod, fläskfilén va nog dock felräknad för vi åt alla 16 så vi blev bra mätta i magen på kvällen, sen dagen efter åt vi oss mätta på det till middag å även dagen efter det åt vi oss mätta på fläskfilé till middag :) nam nam nam!

 

lördag 20e dec - softisdag med lite shopping i värnamo med mamma å pappa.. fikade lite å gick i affärer.. mysigt! sen på kvällen bar det av till halmstad i volvon med massa bra musik för att träffa F.. blev en mkt trevlig kväll det! Strosade efter en god middag runt nissan i det kalla vädret men det va trevligt :)

söndag 21e dec - terminen HT08, den sista terminen på mina högskolestudier, tog idag slut.. kändes bra :) annars va det en softisdag å jag å mamma bakade biskvier :D dom blev mkt mkt goda! å det va ju faktiskt ganska enkelt att göra dom.. ska jag göra framöver sen :)

måndag 22e dec - jag å mamma åkte till ullis :) blev en mysig dag med mamsen å jag köpte presenter till mina små ögonstenar :D efter lite letande så hittade vi de perfekta presenterna till dom båda! märks att vi båda är förskollärare, i jakten på tabitas present letade vi efter pedagogiska leksaker som kunde fylla många syften :)

tisdag 23e dec - jag träffade mina bästa!! <3 väntade tålmodigt på samtal om att jag kunde åka iväg mot smålänningens för att möta upp bästis med de två små ögonstenarna å vid halv 1 möttes vi, ett mkt kärt återseende med många kramar! :D barnen placerades i barnvagnen å vi gick å strosade en bra stund där inne å pratade om allt som hänt sen sist.. onekligen ganska mkt eftersom det finns en till liten ögonsten nu å jag snart bor på hemmaplan igen :D blev mkt skratt å en gnutta allvar oxå.. skrämde bästis oxå, inte min mening! men allt är ju bra nu iaf :) vi betalade å gick ut till bilen, in med barnen i bilen igen å hem till bästis där barnen skulle ut ur bilen igen.. tabita har blivit såå stor! lilla hjärtat! <3 hon går helt utan problem själv, så stadigt å fint.. å det bästa av allt; lille bebisen så klart!! :D världens finaste å sötaste!!!!! å så lugn å snäll å medgörlig!! jag la snabbt beslag på honom å lämnade enbart bort honom vid behov av mat hos mamma :) hur mysigt som helst! bästis å hennes man håller på å kaklar källaren å så behövde bästis gå ner å hänga upp tvätt medan det fortfarande gick att gå där nere så jag fick vara barnvakt :D en sovande tabita å en gosig tim (som lillen heter) hade jag i sängen.. gissa hur mysigt det va?! kvalitetstid med båda mina ögonstenar, kunde verkligen inte bli bättre! tabita vaknade lite å va genomsvettig så jag fick ta av henne lite kläder å sen somnade hon i min famn <3 hade en ögonsten i famnen hela tiden :) åt mat hos dom innan det bar av hem till mamma å pappa igen.. kändes UNDERBART att inte behöva säga hejdå å inte veta hur många månader det skulle dröja tills vi ses igen, för nu visste vi att jag en vecka bort bor en timme bort.. helt fantastisk känsla! <3 fick hejdåkramar av bästis å hejdåpuss av tabita, lilla hjärtat! tack underbara bästis för den eftermiddagen! på kvällen hade vi uppesittarkväll hela familjen med massa gottis å lotter.. dock blev vi måttligt besvikna på årets uppesittarkväll som bara handlade om pernilla wahlgrens mamma å pappa?! så vi gav upp efter 4ans bingo med enbart 100:- i vinst som syrran å robin kammade hem, men mysigt hade vi iaf!

         

24e dec - Julafton! spenderades först hemma med lite paketöppning med familjen.. den traditionella paradisasken låg inslagen under granen å väntade på att öppnas :) sen åkte vi till farfar där vi åt god mat (lax å finska piroger!) å kollade på kalle anka.. åkte sen vidare till min morbror där årets julafton skulle äga rum.. åt ännu mer god mat å öppnade julklappar.. å givetvis gick kamerorna varma, som alltid i vår släkt.. haha :) men det va en mysig julafton! fick en ny dammsugare, sängkläder å en mikro av mamma å pappa.. presentkort på ett bidrag till en klippning av syskonen :) min önskelista va inte lång i år pga flytten, men jag fick mer än jag väntat mig å är mer än nöjd!

25e dec - softisdag.. vi gjorde minsta möjliga :) kollade på avslutningen av bonde söker fru på kvällen å packade iordning lite inför resan under dagen.. lagom det!

26e dec - idag.. min klocka ringde 6.30.. upp å äta å grejja för att sen stuva in oss (mamma, pappa å jag) i bilen å bege oss mot gävle.. resan gick rätt segt eftersom vi hade släpkärran med oss å därmed inte får köra fortare än 80 km/timme.. men jag snoozade en del så det gick rätt snabbt ändå :) å ja, nu sitter jag här i min soffa.. mamma å pappa har gått å lagt sig.. vi har packat lite sen vi kom hit å kollat på filmen om Björn Gustavsson :) imån ska vi till valbo en sväng å kolla in rean där.. å sen blir det till att packa å köra grejjer för glatta livet! flytten beräknas ske senast tisdag :D

så där.. det va en liten sammanfattning av min tid hemma sen sist jag skrev :) hoppas alla har haft en fin jul med mkt värme å närhet till nära å kära!



TACK snälla Mia för att du tatt hand om mina grisar!! tusen tack!! dom såg välmående ut å hade bra med mat å vatten när vi kom :) betyder väldigt mkt för mig att du hjälpte mig vännen! <3

Kommentarer
Postat av: Mia

ÅÅ ingen fara!! Har tänkt på dem sen jag var där sist var lite rädd att maten skulle ta slut! Jag vattnade även blommorna lite (de som behövdes). Hoppas ni får en toppendag i Valbo och hittar massa fynd! Vilken mysig jul du haft Linda! Vi höres snart igen! Kram

2008-12-27 @ 11:36:26
URL: http://mioli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0