...

snart måndag å jag ser fram emot att få åka till jobbet igen.. va hemma så gott som hela förra veckan pga min nacke som gjorde fruktansvärt ont i måndags efter en dags jobb å sen föreläsning efter det.. jag började nästan gråta på bussen till jobbet på måndagen för det gjorde så förbannat ont när chauffören körde ryckigt, borde väl insett redan där att det va dömt att misslyckas att åka till jobbet med den smärtan.. jobbarkompisarna sa åt mig att de ställde in sig på att jag inte skulle kunna jobba mer denna veckan men jag insisterade på att jag visst skulle komma.. heeh.. på måndagkvällen fick jag inse fakta - jag kommer fördärva mig helt å hållet om jag går till jobbet i det här skicket.. så jag ringde runt till jobbarkompisarna å sa att jag inte kommer.. dom va inte alls förvänade å tyckte jag gjorde helt rätt.. så det slutade med att jag blev hemma hela veckan å nu har jag bara jättelite ont i ena axlen/sidan av nacken.. så jag tänker jobba till veckan men kommer väl få ta det lite lugnt.. men jag kan iaf röra mig nu å det är nog det skönaste.. fan alltså att ha sån där smärta.. jag va helt förstörd.. å det värsta är att det finns folk som går runt med sån smärta hela tiden.. jisses..

så det har inte hänt så hemskt mkt denna veckan.. förutom att min nya mobil är inne på lagning.. jättekul.. eller inte.. blää va trött jag blir på tekniska saker som inte funkar som de ska.. jag tycker det är en ganska basic grej att man kan ringa med en sprillans ny mobil.. men det gick inte med den jag hade.. den stängde av sig under samtal å det gjorde den egentligen från allra första början :O så först va jag inne med den å dom gjorde en återställning på den, å efter det kunde jag prata med mamma i hela 9 minuter.. det va det längsta samtalet jag haft med den mobilen någonsin.. men sen skulle jag ringa jobbet å då dog den nästan så fort jag tryckte på luren för att ringa.. å det värsta va att sen kunde jag inte starta den för då dog den när jag slått in pin-koden å tryckte på okej för att starta.. eeeh.. helt normalt beteende av en ny mobil.. så då åkte jag in med den för att få den skickad på service å där är den nu.. funkar den inte efter 3 serviceinlämningar så får jag häva köpet.. vi får väl se hur det går..

å nu är tatueringstiden bokad å klar efter lite om å men.. den 6e oktober blir det :D wiiie.. är så spänd å ser fram emot det oerhört mkt - äntligen!!

va nere en snabbis hos mamma å pappa nu i helgen, åkte med jenny ner i fredags eftermiddag å så åkte jag tillbaka hit till jkpg sen igår eftermiddag.. jag älskar att ha nära hem, kunna ta bussen å vara framme en timme senare å sen kunna åka hem dagen efter om jag vill det å ändå känna att det va lönt att åka hem.. det är helt underbart! mitt val att flytta hit måste vara ett av mitt livs helt klart bästa beslut på så många olika sätt.. jag har redan tjatat om detta så många gånger här på bloggen men det kommer jag fortsätta med för det går inte många dagar utan att jag tänker på hur bra jag har det nu.. från att ha varit hemma kanske 4 gånger om året (om jag hade tur) till att kunna åka i princip när jag vill - det är en stor grej för mig.. å jag hoppas innerligt att jag aldrig kommer ta det för givet, att ha nära hem..

bästis ringde här om dagen å oh lord va jag måste hälsa på dom snart! lilla tim kryper redan å ja kära nån han fyller ju snart ett år banne mig! lillskrutten växer så fort! å lilla hjärtat tabita likaså, hon pratar ofta i bakgrunden när valle ringer å hon är bara så sööt! men nu va dom jätteförkylda hela familjen så det blir inte av att ses förrän dom piggnat till.. men den som väntar på nåt kul :D måste ta å köpa nåt roligt till barnen innan jag ska hälsa på dom sen, det är ju så roligt att skämma bort dom!

nya förskolan som vi ska jobba på sen växer fram oxå förresten, på tal om inget.. va uppe där å tittade med anita för ett tag sen å oooh fan va det kommer bli fint alltså.. wow.. tänk att jag ska få jobba på det stället.. wow.. å det bästa är att om allt går som chefen tänkt sig så kommer vi som jobbar ihop nu göra det där uppe med.. det vore så underbart för jösses va jag trivs med mina jobbarkompisar! vi har helt galet kul ihop å allt funkar så himla bra.. det är så underbart att få ta del av all deras kunskap å erfarenhet å jag känner mig så trygg i vårt arbetslag för alla bryr sig så mkt om varandra.. det har jag märkt nu när jag varit hemma å haft ont, dom har ringt varje dag för att se hur det är med mig å så där.. så det är inte för inte jag längtar till att få jobba imån igen!

Kommentarer
Postat av: Mia

Hahaha nu vet jag tiden:) Guud va roligt att du fått bra arbetskamrater det är så himla viktigt då man arbetar som man gör i förskolan. kram igen

2009-09-18 @ 17:53:25
URL: http://mioli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0