hemma i småland

nu är jag Hemma.. det känns så rätt.. så bra.. jag är så glad att jag tog mitt beslut att flytta, för jag vill verkligen vara nära detta i fortsättningen.. jag vill inte missa mer tid.. jag längtar tills i slutet på december, även om det kommer bli en tuff tid med flytten, jul å examen på samma gång.. men det kommer vara värt det, för jag får ju komma Hem!

igår körde vi alltså ner hit.. började väl köra framåt kl.8 på morronen å va Hemma sen vid halv fem tiden.. stannade en snabbis för kaffepaus å så en gång för att äta mat.. resan gick bra å det kändes skönt att följa med mamma å pappa ner, kändes väldigt skönt att slippa det avskedet för det är så himla jobbigt.. å då slog det mig att jag kommer aldrig mer behöva göra det avskedet till mamma å pappa igen.. dom kommer aldrig mer åka ifrån mig i Gävle.. för nu åkte jag ju med, å nästa gång.. ja då åker jag ju verkligen med dom =) snart bara två månder kvar! så sjukt hur fort det kommer gå.. vi passade på att köra in å kika på stället där jag ska bo på vägen hem oxå =D dock va han som har lägenheten nu inte hemma så vi kunde inte komma in å kolla på den men vi kikade på området å så där, såg hur fint ut som helst! känns som om jag kommer trivas bra där.. jättefint å mysigt område såg det ut att vara =) å nära till allt har jag.. nära till willys, nära till busshållplatser å därmed nära till stan å så där.. skitbra! innan vi kom fram till jkpg körde vi oxå förbi två ställen där jag sökt jobb på, såg ut som ena riktiga små idyller!

 
utsikten över vättern från vägen ner mot jkpg.. vackert väder hade vi på större delen av resan!

på tal om jobb så har jag nu sökt fyra stycken.. å ska söka tre till nu så snart jag fixat kopior på meritförteckningen å mitt studieintyg =) eller ja, pappa som ska fixa iofs.. inte jag hihi men iaf =) känns väldigt skönt att ha kommit igång med jobbsökandet nu måste jag säga.. känns som om det går framåt då iaf.. å det känns på riktigt att det finns jobb att söka.. hoppas bara jag får nåt nu!

vad har jag annars hunnit med här hemma då? massor känns det som även om jag inte ens varit hemma ett dygn.. igår va siss å robin å så bror å jenny så hann träffa brossan å jenny en snabbis innan dom åkte iväg iaf =) siss började fixa mitt hår med vågtången typ direkt.. å det va kul å få lite ompysling, haha.. å fint blev det.. tänk om man kunde få ha sånt här hår jämt? inte rakt å tråkigt, haha.. sen blev siss sugen på pannkakor så vi samarbetade ihop en smet som siss stekte pannkakor av.. mums!

  
så här blev håret =) bortse från mitt osminkade nyvakna ansikte samt den kassa kvaliten på bilderna, dom är tagna med mobilen, hehe


sen brände vi ut filmen Mirrors å åkte hem till robin å poppade popcorn (robin the popcorn master haha) å kollade på den.. shit fy vilken film.. siss å jag hoppade till rätt ordentligt nåra gånger.. å gillade jag inte speglar innan så gör jag det ännu mindre nu.. brrrr.. när jag sen körde hem från gislaved kollade jag inte en enda gång i backspelglen.. fyyyy

sen åkte jag hem å sov.. så skönt att sova i en säng igen haha.. underbart, sovit som en gris i natt.. helt utan mardrömmar om filmen, haha.. fick gosesällskap av tissla på kvällen, gosekissen! så jag somnade gott =) vaknade nu på morronen ensam hemma å bara njöt av att vara Hemma.. underbart.. sen va det bara till å sätta igång med allt som skulle göras.. först ringa till veterinären om teodorchen som tappar päls stackarn.. å sen ringa å få tag på respondent nummer 2.. ringa ellos om fakturan.. fixa mitt CV.. maila det till pappa.. hänga upp tvätten, ta ner den torra tvätten, starta en ny maskin.. ringa vätterhem om tapetsering.. ringa valle å bestämma dag för träff.. plugga.. äta.. hänga upp mer tvätt.. åka till veterinären med siss.. åka till ullis med siss.. fixa så pappa kan kopiera upp mitt studieintyg.. ladda hem Vi hade iallafall tur med vädret... kort å gott en förmiddag å dag med fullt upp =) ingen ro å ingen vila här inte! haha.. men skönt att ha saker å göra, tror det skulle bli tråkit att vara ensam hemma annars =)

planerna för resten av veckan är rätt många.. genomföra en intervju till uppsatsen på förmiddan, åka till måmå å måfa imån eftermiddag/kväll med mamma plus skicka jobbansökningar.. onsdag tomt än så länge.. torsdag har jag den andra intervjun.. fredag blir det ullis med mamma å pappa.. å mellan detta ska jag plugga å grejja å fixa å umgås med familjen =) lovely!

nu tillbaka till allt som ska göras!

Kommentarer
Postat av: Mia

Hahah,var det inte du som skulle ha lite ledigt?? Hahha det där låter inte som nån solskens semester precis:-) Förstår att det är mkt nu men skönt att du är hemma å mår bra iaf!! Vi måste ses å höras när du är tillbaka längtar.. kram

2008-10-20 @ 12:37:23
URL: http://mioli.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad fin du blev i håret!!!

2008-10-24 @ 14:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0