karnELEVal å strålande sol

idag var det dags för dagen som vi länge sett fram emot - karnELEValen! den dag då de klasser i trean går ett karnevalståg med egenkomponerade ekipage med olika teman.. hur kul som helst eftersom det är då man inser att man ska ta studenten! siss å de som skulle vara med från hennes klass å ECDT (elprogrammet inriktning data) var här igår kväll å fixade sitt ekipage å vi fick en förhandstitt både på temat å på ballongdansen =D

idag vaknade jag med ett ryck av att siss kommer in å är orolig för att hon mådde dåligt - av nervositet drog vi slutsatsen.. satt å småpratade lite om dagen å allt som skulle hända för att sen renskriva talet som alla klasser läser upp för att presentera sitt ekipage.. =) sen ut å fixa ihop det sista, blanda ihop 12 kg choklad (!!) å massa annat godis.. vid 10 tiden åkte siss iväg med lastbilen som kördes av lillebrors kompis samt lilla bilen.. dagen hade börjat för siss!

hemma började vi duscha å göra oss i ordning, fixa lite mackor å ladda upp med massa massa vatten eftersom väderprognosen lovade 30 graders värme! =O

åkte iväg till gislaved med mamma å pappa å gick en sväng på den lilla lilla marknaden som erbjöd kepsar, halsband, solglasögon å t-shirtar i princip - inte mkt att hurra för alltså.. sprang in på systemet å köpte lite jordgubbscider å en miniflaska med vin.. strosade lite i affärerna å sådära.. jag å mamma va sugna på glass å försökte med en kiosk - som var översvämmad på folk å barnvagnar å aplånga köer.. nej tack till glass där, den skulle ju ha hunnit smälta innnan vi kom fram till kassan =O gick för att möta upp pappa som hade fått sällskap av måbro kenneth å lena plus marie å kusin david.. jag å mamma tog med oss david å gick å köpte glass på konsum istället.. inte som mjukglass men det va ju iaf glass! märkte hur folket drog sig uppåt mot gatan där karnELEValen går så ringde till pappa å sa till att dom skulle ta plats för att vi skulle få bra platser... vilket va en himla tur då det va smockat med folk utmed den tidigare halvt folktomma gatan! gjorde oss redo då klockan var ett å tåget skulle avgå från starten vid skolan.. vad vi inte visste var att det skulle bli en ca 40 minuter lång väntan i gassande sol! nu i efterhand har vi fått veta att det va bland annat nordman (som va domare) som de väntade på samt att det hade blivit en del strul med olika färdmedel i olika ekipage å så dära.. men sen kom dom å jag skulle ljuga väldigt mkt om jag inte sa att jag va så STOLT över vad BF å ECDT åstadkommit! å inte minst så va jag ju hemskt stolt över siss då jag vet hur mkt jobb hon lagt ner på att organisera upp detta! ååh så bra det blev även om vi fick vänta lite =) så snart alla klasser passerat så rusade jag å mamma ner på slänten för att ta plats där å kolla på persentationerna å ballongdansen =) hittade brossan å jenny som vi slog oss ner med å solen gassade på för fullt! presentationerna å talen drog igång å snart stod siss uppe på scenen med en kille från ECDT klassen å jag va om möjligt ännu stoltare! talen förflöt å poängjakten drog igång å nu insåg vi att det nog va dags å förflytta oss till skuggan.. ett klokt val då vi insåg att vi hade bränt oss rätt bra av all sol vi fått! =S ajj ajj ajj.. sen visade sig att jag hade vita märken efter solglasögonen - mindre fint faktiskt.. haha.. men hade inte mått bra om jag inte haft dom på mig så det får väl vara så då... kan ju vara trevligt att se ut som en tvättbjörn med rött ansikte å vita ögon =P haha..

ballongdanserna avlöpte varandra med jämna mellanrum - den ena bättre eller sämre än den andra.. =) blev en del bortblåsta ballonger å naket.. haha.. vi avnjöt detta i skuggan å det va skönt =) siss kom efter ett tag för att samla mynt å fick våra ihopsamlade påsar med massa mynt =D de kom tidigt vilket resulterade i att folk hade mkt mynt att ge rent allmänt så de fick högsta poäng på denna station tror jag.. =)

efter 1½ timmes poängjakt började alla klasserna samlas upp igen för att få veta vem som vann detta årets karnELEVal.. ekipagedelen vanns av SP's klass A och poängjakten vanns av SP's klass B - vilken min kusin madde var med i =) grattis till dig å resten av klassen! å BRA KÄMPAT av BF å ECDT!!! jag vet hur kul det är å visst är det lite deppigt att inte vinna trost att man vet att man inte kommer göra det - men oj oj oj vilket underbart minne detta kommer bli för siss å alla andra i hennes grupp! så länge man har kul så! har varit så stolt hela dagen över min lillasyster så det är inte klokt! för nåra år sen gjorde jag det själv å jag skulle lätt göra om det igen om jag fick chansen - så himla kul!

här kommer lite bilder från dagen =) som resulterat i mkt röda axlar å en fin fin solbränna formad exakt efter mitt linne och klänning =S haha, ser ut som om jag har ett vitt linne på mig fortfarande =P blir till att jämna ut det nu dagarna som kommer då vädret lovas bli precis lika fint som idag =D

  Solen skiner över gislaved å folket utmed gatan som karnelevalståget snart ska gå fram
  BF å ECDT's tema - Orka Sitta (OS.. mer idrott i skolan var syftet)
  Här kommer siss å hennes kompis
  Siss med kompis.. vattenpistol å megafon i högsta hugg!
 Siss i sin utstyrsel
  Siss på G
  Här är kusin Madde.. tjejen längst ut till höger
  Vinnande klassen - SPEK klass B å BP
  Nordman med bandmedlem presenteras som jurymedlemmar =) för övrigt så inleder Nordman sin sverigeturné i parken senare ikväll - i lilla gislaved! inte illa inte!
  Siss med en från EC håller talet, siss pratar sin del (de sponsras av AJ produkter därav tröjorna)
  En väldigt väldigt fokuserad siss
  mynt mynt mynt - ge oss mynt!
  badande klass..
  en blöt men svalkad siss =)

nu blev det ett LÅNGT inlägg men för min egen skull vill jag ha så mkt av dagen dokumenterad! dock visar jag bara ett litet litet axplock av de över 250 bilder som togs under dagen här i bloggen =) har varit en riktigt härlig dag å jag hoppas att siss får en fortsatt trevlig kväll nu med förfest å studentfest på parken sen! själv är jag så trött så jag snart ska lägga mig, haha =)

Kommentarer
Postat av: J

Kul det ser ut! Och lyckat väder! Kan ju inte bli bättre! Dessutom verkar ju Sp vunnit :) Det gillar ja, vi SP håller ihop :)



Hoppas din syster hade det super, verkade så på bilderna! Hoppas du också har det super! Kramar

2008-06-01 @ 11:38:58
Postat av: Linda till Johanna

Det va jättekul, en toppendag! Ja, som tur va så vann rätt SP klass =)



jadå, hon hade haft kul! tror det är först efteråt som man inser hur kul det va - just när man är med är det så mkt så man hinner inte tänka speciellt mkt =) jag har det mer än super här hemma! vill inte åka tillbaka om en vecka! =/



Kram kram!

2008-06-01 @ 14:45:38
URL: http://liindak.blogg.se/
Postat av: Mia

åå va roligt det ser ut!! så skulle jag oxå velat haft det när jag tog studenten!! verkligen ett minne för livet!!

2008-06-01 @ 15:12:08
URL: http://mioli.blogg.se/
Postat av: Linda till Mia

ja det är verkligen kul! när jag va med va vi väl typ sämst av alla men oj va kul vi hade! skulle kunna göra om det igen =)

2008-06-01 @ 15:34:07
URL: http://liindak.blogg.se/
Postat av: j

förstår att du inte vill åka tillbaka! Men det blir väl bara några veckor sedan åker du hem på semestern?

2008-06-01 @ 19:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0