jag och min rädsla

jag älskar solen.. jag vill sitta i solen nu när det är så varmt å fint.. men nu i eftermiddag när jag tvättar så blir det inte så smidigt att gå ut i parken å lägga sig så jag gjorde ett försök att sitta på balkongen.. det gick ju så där bra alltså..

satt på helspänn för jag såg massa stora äckliga flygfän (som jag intalar mig är getingar så klart) å det slutade med att jag fick lov å gå in efter två minuter för jag kallsvettades å hade nära till gråten av allt surrande.. ehm.. detta känns ju lovande.. i år känns det värre än nånsin med rädslan för getingar å andra äcklga flygfän.. men sen intalar jag mig samtidigt att det blir så just på små utrymmen för då kan jag inte springa iväg eller undvika det lika lätt som på större utrymmen.. hade jag luggit ute i parken hade jag inte brytt mig lika mkt om allt surrande.. för då vet jag att jag kan springa iväg lättare.. sen blir det väl inte bättre av att jag vet att det fanns ett getingbo mellan tegelstenarna förra sommaren ute på balkongen.. men alla andra dagar som det varit fint å jag inte haft nåt att göra då å varit inne? hur förklarar jag dom.. jo med att jag är rädd för alla kryp som börjar krypa på kroppen när man ligger där på gräset.. huuuh.. å så tänker jag på alla fästingar å skit.. blää.. känns som om min rädsla för getingar håller på å utvidgar sig liiite? blä..

min tvätt brukar alltid få torka ute på balkongen sommartid.. men nu när jag skulle hänga upp den kom jag mig verkligen inte för att hänga den ute.. så den hamnade innanför balkongdörren i sovrummet i tvärdraget från alla fönster å dörren som är öppen.. nästan som att torka den ute ju.. nästan..


Kommentarer
Postat av: j

kom till boulognern om du vill slippa fäna! vi ligger nog där i morron med! Underbart väder ju!



Kram!

2008-05-10 @ 16:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0