dagen som gått

jag hämtade siss när hon slutade skolan halv 10 på förmiddan å sen åkte vi till kvantum å handlade inför kvällen - siss kom på ett recept vi skulle göra.. sen tyckte vi att vi va förtjänta av morotskaka så vi åkte ner till göstas för att köpa det.. siss passade på att fråga om när hon ska börja sitt sommarjobb.. fick värsta erbjudandet där med - en gratis tårta till studenten! =O MUMS! så mamma ska ringa ner dit å beställa en.. blir antingen nån banantårta eller chokladtårta =) men siss fick en knäpp där ett tag å föreslog att kanske få fraller ist för tårta.. jisses! gratis konditoritårta ska man inte tacka nej till! hehe

sen hem å ta det lite lugnt ett tag innan vi skulle dra igång bakningen av kladdkaksmuffins inför morrondagen.. siss fixade smeten å vi fick in dom i ugnen.. sen kommer siss på att hon glömt ha i mjöl =S oops.. ringer pappa å frågar hur detta ska gå å får omelett till svar.. inte bra alltså.. å nej det blev inge bra utan mjöl.. dom svällde upp rejält i ugnen för att sen sjunka ihop lika mkt när dom kom ut =S haha.. snopet minst sagt! men vi fick oss lite goda skratt =) vi bakade en omgång med mjöl i sen å dom blev riktigt goda.. la en bit vit choklad i alla oxå.. smaskens! såna ska jag baka sen när jag kommer tillbaka till gävle =)

ytterligare tillfälle för lite softis innan vi skulle till å börja med maten.. blev en kycklinggryta typ med tacokrydda, paprika, creme fraishe å mjölk i =) riktigt gott! ska även laga detta till middag i gävle sen.. maten uppskattades av alla som tur va å sen va det lite paketöppning för mamma å pappas del.. dom fick en kalender av oss med bilder från deras liv ihop som siss satt ihop å beställt.. blev hur fin som helst! fanns två jätteroliga bilder med som det skrattades gott åt =) haha.. det va en trevlig middag! maten fick vila lite i magen innan det va dags för kaffe (vatten för mig) å tårta.. pappa hade beställt pärontårta som inte smakade allt för illa.. satt fint efter den goda maten =)

nu ikväll har jag pulat lite med uppsatsen.. struktur å så dära, klippt å klistrat intervjusvar å citat å grejjer.. imån måste jag ta ett rejält tag i pluggandet!

jag är så glad över det kloka beslutet! känns så bra att vi slipper oroa oss för hur vi nånsin skulle kunna tycka om det som kanske skulle blivit.. usch hemsk tanke för inget kan ersätta det som är nu! hade blivit mkt svårt.. men det slipper vi ju gruva oss för nu som tur är!

nu ska jag nog ta å gå å lägga mig.. nöjd med en dag som gått i trevlighetens tecken! slutet på dagen är nog det bästa! <3 älskar hela min familj å ni två extra som ingår i den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0