2010

ja då va det nytt år.. jag kan inte fatta hur fort 2009 har gått! för ganska exakt ett år sen hade jag precis börjat på mitt allra första fasta jobb, helt galet.. jag hade precis flyttat in i min lägenhet här i jkpg.. jag hade precis flyttat hem! å här sitter jag nu ett år senare.. :)

julen till att börja med var mysig.. lugnt å behagligt med familjen å släkten.. inga miljoner vann vi på uppesittarkvällen heller, brorsan vann en lott till bingolottospelet kvällen innan nyår, det va allt.. haha, men mysigt hade vi det :) i julklapp fick jag bland annat första säsongen av OTH på dvdbox, rädda joppe dvd å så fick jag en ny hylla, soffbord å soffbänk :D alla möblerna i färgen valnöt från ikea, så nu är allt på plats tack vare pappa å jag är såå nöjd! ser så mkt finare ut nu när allt är enhetligt :)

nyår spenderade jag hos Emma å Daniel där vi hade en mysig kväll med god mat.. dom hade Bella så vi spelade barnlämpliga spel som pruttbert, barngeni (den gamla versionen som vi spelade som barn) å lustiga familjen eller va det heter :) det va en helmysig kväll som bjöd på en hel del gos med min blivande gudson :D vi lyckades visst somna i soffan han å jag, efter 12 slaget.. hur mysigt som helst hihi :)

verkligheten började igen den 4 januari då jag började jobba igen efter min lilla miniledighet då jag va ledig i mellandagarna.. men vi hade en riktig mjukstart med lite barn fram till igår typ.. å nu är inskolningar igång för fullt! våra gamla barn har reagerat ganska blandat på flytten till nya stället, de flesta är lite oroliga å så där så det är lite inskolning på dom med.. pluttisarna! tur att dom iaf är trygga med oss personal, det underlättar ju en hel del :)

sist men inte minst så har brorsan flyttat till eget nu, liten har blivit stor ;D haha.. en fin lägenhet som vi hoppas han kommer trivas bra i! så på nyårsdagen flyttade vi för fullt hans grejer.. å imån ska vi dit å flyttgröta oss :) dock blir det nog inte gröt utan nåt annat gott haha

nu har nedräkningen till min resa till gävle börjat :D jag längtar så mkt efter att få träffa alla! å allt inför bröllopsfesten är fixat - klänningen fixade jag för ett litet tag sen å presenten fixades faktiskt igår.. så jag är redo! :) ska bara ansöka om semester, men chefen är snäll med beviljandet så det tar jag framöver.. åh så jag längtar!

nu hoppas vi att 2010 blir ett bra år tycker jag!

Kommentarer
Postat av: j

Du verkar ha haft en supermysig jul! :) Men nu tillbaka till verkligheten som sagt! Med blandade känslor, hade nog velat haft några dar till att va ledig men men :)



Längtar också till festen, ska bli så kul att träffa dig igen! Blir ju alldeles för sällan! Är glad att vi inte har valt en stor fest för då hinner vi träffa alla en hel del iaf :)



Ta hand om dig!!

Kram!

2010-01-10 @ 13:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0