torsdag

det har varit en tung period nu ett tag på många sätt.. men samtidigt har jag varit lyckligare än på länge.. att jag ordnade mitt liv precis som jag ville ha det då den där dagen i september förra året när jag åkte till gavlegårdarna å sa upp min lägenhet, det är nog det jag är mest stolt över mig själv att jag tog det steget.. det va en chansning utan dess like, jag hade varken lägenhet eller jobb att trilla tillbaka på.. däremot hade jag min mamma å pappa bakom mig.. å det är den största fallskärm jag nånsin kan få ha i livet, när det kommer till att göra val.. oavsett om valen är stora eller små.. för hade inte mamma sagt till mig den där dagen att jag skulle ta steget, våga chansa å följa hjärtat - ja nej då hade jag inte suttit här idag i en lägenhet där jag på riktigt känner mig hemma, jag hade inte suttit här i mitt hem i en stad som känns så hemma, jag hade inte suttit här i mitt hem å ha en resväg på ca 1 timme hem, jag hade inte suttit här i mitt hem å haft ett underbart jobb att gå till varje dag, jag hade inte suttit här i mitt hem å känt mig lycklig på riktigt.. om det inte varit tack vare min mamma å pappa.. så klart gjorde jag det stora i allt, men det va dom som stöttade mig genom allt, det va dom som fick mig att tro att inget va omöjligt.. det va dom som tillsammans med siss å robin åkte å kollade på det som idag är mitt hem åt mig eftersom jag då bodde i gävle å inte kunde åka ner å kolla på den.. jag trodde faktiskt aldrig att jag skulle sitta här i jönköping å kalla detta mitt hem, för en gång i tiden ville jag absolut inte flytta hit.. för denna staden förknippade jag enbart med hemska avsked efter alla gånger jag stod på resecentrum å väntade på swebus express som skulle ta mig tillbaka till gävle.. å eftersom det va så jobbigt att lämna familjen så var jkpg oxå jobbigt.. men här sitter jag å kunde inte valt bättre ställe att bo på.. varje morgon när jag åker till jobbet förundras jag över hur bra jag trivs här..

nog om det.. detta året har varit fantastiskt på så många sätt.. jag har som sagt var inte varit så här lycklig på rikrigt på länge.. å jag tycker att jag förtjänar detta.. jag har gjort min resa här i livet å testat på livet på egen hand ordentligt.. jag har lärt mig otroligt mkt av tiden borta, för borta från mitt hemma har jag varit.. å det får jag leva med.. men det viktiga är att jag inte ångrar den tiden det minsta! jag hade inte på långa vägar varit den eller där jag är idag utan min resa.. det har stärkt mig på ett sätt jag aldrig hade kunnat stärka mig själv på om jag inte gjort denna resan.. å tiden i gävle, den saknar jag varje dag.. de underbara människorna jag har kvar i mitt liv efter den tiden hade jag aldrig fått lära känna om jag inte gjort min resa.. å jag vill inte ens fundera på hur mitt liv hade varit utan de underbara människorna jag lärde känna då.. å detta året har verkligen visat mig vilka som jag inte vill fortsätta min resa utan, å jag hoppas ni vet vilka ni är! jag älskar att få vara hemma å lycklig å samtidigt veta att där ute i landet så har jag personer som alltid ställer upp å som bryr sig.. å det är det som bidrar till att jag verkligen kan känna mig lycklig här, även om jag saknar tiden då vi var nära varandra å umgicks.. men det är fina minnen som jag kan plocka fram för att få lite värme i själen..

det blev en liten känslomässig meltdown här i kväll efter att jag sett det nya oth avsnittet som verkligen berörde mig.. å från att inte ha gråtit (verkligen gråtit på riktigt, inte för att något på tv varit sorgligt) på mkt mkt mkt länge så slutade det med att avsnittet tog slut å jag satt å storbölade som ett litet barn en bra stund efteråt.. som sagt så är det en tuff period nu å jag är nog i det närmsta körd i botten där jag står utan ork å är så trött så jag skulle kunna sova i en månad.. å då tränger jag undan det mesta å bara kör på.. nu vill jag poängtera att jag inte på nåt sätt är missnöjd med att det är hårt på jobbet, för visst är det det som kör slut på min ork med mkt slit å övertid å liknande.. det är ingen barnlek att skola in en hel barngrupp med små barn som när dom blir varma i kläderna testar varenda liten gräns som finns.. MEN jag älskar mitt jobb å jag älskar mina underbara jobbarkompisar.. å det gör att jag kör på, för det är värt allt slit.. det vet jag.. utan jobbarkompisarna å hur vi verkligen kan prata med varandra om allt å ventilera precis allt, så hade jag inte orkat köra på.. för det är där jag hämtar min energi.. å så klart i de underbara stunder då barnen för en stund inte testar gränserna, utan när dom bara är så där underbara som små barn är.. vilket så klart är ofta men i lite jobbigare stunder så tar gärna det tuffa överhand.. men som jag skrev igår så är vårt ljus i tunneln nära nu å vi lever på hoppet, å vi skrattar! vi skrattar åt allt elände, det är nog därför vi mår så bra i vårt arbetslag.. vi skrattar i både med å motgång.. men vi är alla trötta å vår ork är inte alltid så stor.. men vi stöttar varandra å kämpar på å ser nu fram emot en härlig afterwork nån gång framöver :)

denna lilla meltdown har lättat min själ å jag känner mig mkt lättare nu, uppenbarligen fanns det ett å annat som behövde komma ut genom gråten å jag är nu redo att kämpa vidare! helgen kommer som sagt spenderas med mamma å pappa å jag planerar att hämta mkt energi i detta.. jag har även fått ner lite grejjer som ska in i mamma å pappas julklappar under detta gråtande å tänkande över hur tacksam jag är över allt de gör för mig.. så nu vet jag att det kommer bli personligt med verkliga saker som berör mig i deras julklappar.. precis som jag vill ha det!

nu ska jag packa klart å grejja lite för att sen ta kväll å vakna upp till en ny dag! en dag som jag gett mig dän på att den ska bli bra, å vad annat kan den bli när det är fredag å jag ska få träffa världens bästa föräldrar ♥

Kommentarer
Postat av: Lisen

Det är bra att du ser det positiva i det hela gumman! Du är verkligen stark och jag tycker också att du gjorde helt rätt i att flytta till Jönköping...även fast jag saknar dig massor så vet jag iaf att du är lycklig där nere :D kraaaaaaaaaaaaam på dig! efter regn kommer solsken :)

2009-11-10 @ 20:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0