svammel

börjar väl med lite beklagan över hur trött jag är, å lite tjat om jobbet.. haha.. det vanliga alltså :) tröttheten känns mer som ett normaltillstånd nu för tiden men denna veckan har verkligen varit tung på ett annat sätt än andra veckor.. vi har varit en person kort hela veckan så det har varit vi två heltider å en halvtid plus vikarie.. puh! det är jättebra att det finns vikarier men det är inte alls samma sak med en vikarie.. barnen blir i obalans för dom märker att vi är lite stressade å inte kan jobba på som vi brukar å blir därmed extra kinkiga å känsliga.. det är lite jobbigt, sen finns det ju så klart vikarier å vikarier.. tyvärr är de inte alltid så bra :S men men.. som sagt, det är tur att det finns vikarier å vikarieförmedlingar :) vi hade tur första halvan av veckan å fick en hyffsad en men nu idag å imån.. hjälp :S med snart hela veckan avklarad så måste jag ändå säga att det har gått oväntat bra.. det va dock lite svettigt idag när vi va två ordinarie personal å en vikarie på 14 barn på förmiddan, 12 av dessa barn är födda -08 så det är inte det enklaste om man säger så.. det är ungefär som att vara två på 14 barn.. men jag å A har verkligen fått upp ett bra samarbete å klarar oss igenom det mesta å så klart klarade vi oss igenom dagen idag :) det är så härligt när man har bra jobbarkompisar, som vi skrattar å har oss hela dagarna.. det känns såå bra i detta arbetslaget! framöver ska vi gå ut å äta för att belöna oss för det jäkla bra jobbet vi gjort med inskolningarna nu, det är vi minst sagt värda :) för det ska vi inte hymla om, att det varit en tung höst med totalt 18 inskolningar på 1½ månad.. men oj va bra det har blivit.. vi har en supermysig barngrupp, å vi är helt övertygade om att det är en avspegling på vårt arbetslags härliga stämning :)

kan väl inte påstå att det är en underdrift när jag säger att det ska bli sjukt skönt med helg imån :) slutar dessutom tidigt så jag ska åka ner till mamma å pappa över helgen å ladda batterierna lite å få lite omsorg tänkte jag :D sen ska jag, mamma å siss en sväng till ullis.. lovely! troligen blir det även lite julklappsinköp då med, vore skönt att få undan lite sånt med :) å sen ska jag köpa lite annat att ge bort men det kan jag inte skriva här för då blir det ingen överraskning för den som ska få det sen :) längtar helt klart till helgen nu! ska packa å fixa lite här sen när jag har hittat en gnutta ork till det.. måste se till att packa en rycksäck denna gången, annars kommer min nacke dö.. den har blivit bättre nu, gör bara lite ont då å då å i vissa lägen.. men måste helt klart ha ryggsäck till packningar framöver för att skona nacken lite..

å det bästa av allt just nu är ju så klart att det är mindre än en vecka kvar tills jag ska tatuera mig!! :D jag är så sjukt förväntansfull å längtar som ett barn på julafton.. iiiih :D kan inte fatta att det ska bli av nu.. äntligen! jag har väntat så lång tid på att kunna få det gjort!

min mobil har nu kommit tillbaka från servicen å det började inte jättebra.. den la av första samtalet.. :S men sen samtalen efter har den funkat.. så jag vet inte om jag ska gå tillbaka med den eller inte.. väntar nog å se om det händer en gång till å isf blir det återlämning på direkten! på tal om elektroniska saker så kan jag även berätta att jag äntligen (verkligen äntligen) har införskaffat en riktig tv.. har innan bara haft tjock-tv som varit ärvda från andra å har sedan tiden i gävle med mig en 21" å en 14" ner hit till jkpg.. båda har funkat bra å jag är verkligen inte knusslig med sånt där! men nu på senare tid började den stora pipa å jag fick byta till den lilla.. funkade bra så klart men det va lite litet å til slut började ju så klart den med att pipa :S så va jag med annso på media markt å dom hade ett bra erbjudande på en 32" plattis som jag slog till på :) det känns som om jag är på bio nu! underbart helt klart att ha en vettig tv iaf :)

hösten har kommit till jkpg nu å det är regnigt å ruskigt ena dagen för att sen vara strålande sol å underbart höst väder nästa dag.. men jag har lärt mig en sak på jobbet - det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder! å det är så sant så :) ska kolla på en ny varmare jacka i ullis tänkte jag för nu börjar det vara kallt på morgonen när det är dags att åka till jobbet.. även ett par sköna vantar ska nog försöka införskaffas..

nej nu tror jag minsann att jag har svamlat färdigt.. känns som om det är dags att göra lite nytta :) det är ju för en bra sak som jag gör nyttan - för att jag ska åka hem imån :D wiho!

Kommentarer
Postat av: Mia

åhh va spännade med din nya tatuering, du måste lägga ut kort sen så jag får se när den är gjord:) Blir ju heller inte ett dugg avundsjuk över att du ska till Ullis;)måste komma ner nångång så jag får gå där igen, helt underbart!! Hälsa din underbara familj och ha det nu så bra hos dem över helgen.. Puss å Kram saknar dig massor!!!!!!!!!

2009-10-02 @ 17:57:19
URL: http://mioli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0