helgens storfrämmande :)

jösses insåg nu att det va evigheter sen jag skrev nåt här :O har varken haft tid, ork eller lust faktiskt.. det händer inte så hemskt mkt i mitt liv förutom jobbet å så där.. eller ja på sista tiden har det ju hänt roliga saker :D men innan dess så är det mest jobb.. känns inte så spännande att låta bloggen handla om jobbet så jag låter det va.. för allas trevnad :) men det går iaf bra på jobbet, det är så kul att se utvecklingen i barngruppen som går framåt varje vecka.. våra barn är så duktiga å goa!

hur som helst.. nu tänkte jag ta å berätta om den otroligt roliga helgen som varit :) det började i fredags då jag efter jobbet åkte hem en snabbis för att fixa iordning det sista innan jag åkte ner till stationen för att hämta upp min fina vän Mia som kom på besök :D vi åkte direkt till A6 å gjorde lite ärenden; jag köpte födelsedagspresent till min bror å vi handlade lite på systemet å så där.. vi åkte sen förbi mitt jobb å vidare bort till ica maxi för att handla mat å lite annat inför kvällen :) där mötte vi oxå upp jenny som kom med singstar som planerades användas på kvällen.. tack för lånet! Efter alla ärenden så åkte vi hem där jag gjorde en lasagne som vi avnjöt med ett glas vin å därmed hade kvällen börjat :D mätta å belåtna satte vi oss i soffan med vin å gottis å pratade om allt å inget.. det blev en sväng till willys eftersom vi båda fick ett oväntat sug efter ytterligare ett tillbehör å det va faktiskt rätt skönt att komma ut å få lite luft efter all mat :) väl tillbaka sen så kände vi oss nöjda å drog igång singstar för att se hur det funkade.. å ja, här blev det lite problem.. singstar ville inte funka så jag ringde runt till halva familjen kändes det som i hopp om att nån kunde hjälpa mig å till slut så funkade det, wihoo tänkte vi.. men när det sen va tid för Let's dance så uppstod nya bekymmer.. vi fick inte in nån bild på tv'n, bara ljudet från en utlänsk tv-kanal :S shiit herregud att inget ska kunna funka haha.. ringde pappa som efter en stund inte visste va som hänt efter att jag testat allt - stänga av boxen, ta ur kortet å stänga av hela skiten så att även telefonen dog - så jag fick lov å ringa till tele2's tekniska support.. pratade med en kille där som sa att jag skulle stänga av allt en gång till, sagt å gjort, jag stänger av allt.. utan att ha lärt mig från samtalet med pappa.. att även telefonen dör om man stänger av allt.. så ja där satt jag snopen å fick lov att ringa upp igen.. fick prata med en tjej denna gången som läste upp loggen från förra samtalet där det stod noterat att samtalet bröts då jag skulle stänga av allt.. pinsamt men hon va trevlig ändå :) hon guidade mig fram så till slut fick vi både bild å ljud å vi kollade på let's dance å drack vin för glatta livet :) å jag va tjejen på tele2 evigt tacksam för att dom alltid lyckas lösa mina problem när jag ringer dit haha.. kvällen fortsatte med att vi åt lite efterrätt - Ben & Jerry glass.. nam nam nam! det va min första gång med B&J å jag tänkte i mitt stilla sinne att det smakar väl som vilken glass som helst.. men ack så fel jag hade, det smakar ju himmelskt! jag skulle lyssnat på min jobbarkompis som sa att jag inte skulle testa för då skulle jag bli beroende.. men eftersom glassen kostar rätt saftigt pris (men definititvt är värt varenda öre!) så kan man ju inte köpa den så ofta så det vill ju till att man snålar när man väl köper den :D nog om glassen.. kvällen fortsatte med att Rikard, en av mina bästaste vänner, kom å hälsade på oss med sin kompis Jonas.. de fick oxå lite B&J glass å sen drog vi igång singstar.. rikard hade hela veckan hävdat att han minsann inte sjunger nåt men efter lite övertalning så tog han micken å sen va han fast :D han va ju hur bra som helst å vann många rundor, jag å rikard tog till å med ton för alla våra kvällar på sigges haha :) vi sjöng på en stund allihopa å hade det hur trevligt som helst, kan ju iofs inte bli så mkt annat med två av mina närmsta å bästa vänner! ♥

vi vaknade upp aningen slöa dagen efter men båda va vi lite uppspelta för vi skulle ju åka till ullis :D vi åt frukost å gjorde oss iordning å kom iväg neråt mamma å pappa för att där säga grattis till brorsan som fyllde år å sen få nycklarna till mammas volvo :) på vägen ner så visade jag Mia det som fanns att visas utmed vägen haha inte så mkt men lite pekande hit å dit :) vi körde å körde å rätt va det va så va vi framme i ullared! parkeringen va fullproppad med bilar å det blev inte bättre av att en stor del av parkeringen va avstängd.. precis när vi höll på att tappa hoppet körde en bil ut från sin plats å vi tog den fort som fasen.. ibland har man tur! sen in på Ge-kås där Mia blev chockad över hur stort det va.. :D vi gick runt på alla avdelningarna å vagnen fylldes snabbt på.. mest av Mia :D hihihi.. efter nästan 4½ timme så va vi ute med många kassar å nästan lika många kronor fattigare, men oj va vi fyndade.. eller ja kanske mest Mia som fyndade :) åt varsin kycklingburgare med krulliga pommes innan vi åkte hemåt, nöjda med allt vi hade med oss hem.. kände även hur tröttheten slog till efter alla timmar å gårdagens intag av vin :) kom hem till mamma å pappa igen där även siss å robin å deras vovve (som dom va hundvakt åt) hade kommit.. blev lite bus med hunden å jag visade upp mina glasögonbågar som jag lånade hem då jag va på synundersökning i torsdags.. visade även upp dom för rikard å mia kvällen innan :) så nu har jag nog så gott som bestämt mig för vilka bågar det blir! tack för hjälpen allihopa!

efter en stund å en paketöppning senare så kom jennys familj å vi åt god mat - kycklinggryta med ris.. nam nam nam! helgen har gått i den goda matens tecken minst sagt :) syrran fixade mitt hår å nu har jag mörkbrunt underhår igen, ååh så bra det blev! är väldigt nöjd så TACK för hjälpen siss ♥  vi kollade  på melodifestivalen å chockades över finalisterna.. jag fattar inte hur ugglan kan gå vidare?! :O usch! jag ska rösta ihjäl mig på alla utom hon nästa helg så vi inte skickar iväg henne till eurovision.. huh! när det va slut så va jag å mia så trötta så vi begav oss mot jönköping igen å eftersom det blev E4an så passade vi på att svänga förbi bästis å säga hej till henne å hennes familj å världens sötaste ungar :D sen flög vi fram på E4an å störtade i säng helt utmattade efter vår heldag i ullis å så vaknade vi upp till en softisdag på soffan idag.. åt frukost å middag i soffan å hade våra täcken å kuddar i soffan hela dagen.. hann till å med ta en liten tupplur.. :D sen körde vi iväg till stationen å tåget kom å Mia åkte hemåt igen.. TACK min fina fina vän för en helt galet kul helg! Det va så sjukt kul att du kom hit :D ♥

nu måste jag sova för jag insåg innan att jag åker på öppningen imån eftersom hon jag jobbar parallelt med på andra avdelningen är sjukskriven.. jag vet inte när första barnet kommer så jag lär vara på jobbet kvart över 6.. huuuh.. men blir ju tidig hemgång om inte annat :) dock känns det inte så motiverat att jobba imån just nu haha.. men det försvinner när jag är där om inte annat.. jaja nog babblat nu, bilder kommer senare :) kram kram på er

Kommentarer
Postat av: Mia

Jaaaaaaaaaa det var superkul att ses!!!!!!!!!!Bästa helgen på länge!!!!!!!!!

Kram

2009-03-10 @ 16:24:38
URL: http://mioli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0