oj nu va det länge sen!

å va mkt som hänt sen sist!

först å främst - jag har fått hämta ut nycklarna till lägenheten.. alla mina saker är uppe i lägenheten.. å jag har kommit iordning bra nu :) det enda som fattas är alla saker som ska upp på väggarna.. detta väntar jag med eftersom jag inte vet om jag får omtapetserat än eller inte.. känns onödigt att hänga upp tavlor å allt å så måste det tas ner sen igen kanske.. så det får vara lite tomt så länge :) men jag trivs superbra här iaf.. känner mig verkligen som hemma å lägenheten är helt perfekt stor på alla sätt.. love it! TACK (typ en miljon tack) till min underbara familj som hjälpt till så otroligt mkt nu denna perioden.. speciellt mamma å pappa, herregud jag hade inte klarat mig utan er! ni har hjälpt mig på så otroligt många sätt; TACK!

efter att ha bärt upp allt på fredagen så åkte jag med pappa å bror hem för att åka till mormor å morfar på kvällen å äta gröt å träffa släkten.. vilken känsla att äntligen kunna vara med på såna saker igen.. jösses va jag har saknat denna närheten till hemma! på lördagen skulle jag köra upp till jöknköping igen med de sista sakerna å då passade jag på att köra förbi bästis å barnen, dom bor ju på vägen dit ifall jag kör E4an, hur bra som helst! :D fick mig lite bästistid å gos med tim å tabita.. underbart att ha dom så nära nu å kunna hälsa på när som helst, jag har saknat detta! känns så bra :)

efter helgen som spenderades med att plocka å dona i lägenheten så åkte jag hem till mamma å pappa (sjukt bra känsla att bara kunna åka hem!) igen för att gå på min massagebehandling som jag fick i examenspresent.. att säga att det va så otroligt oerhört skönt beskriver inte i närheten hur skönt det faktiskt va att bara få ligga å bli masserad å ompysslad i en hel timme.. jag kände mig som en ny människa efteråt å det kunde inte varit lägligare att ha bokat in det då, efter allt med att skolan slutat, flytten å allt.. hur bra tajming som helst! :) jag ska definitivt göra det till en vana sen framöver att gå på massagebehandling regelbundet.. lovely!

sov över hos mamma å pappa å åkte upp till jönköping igen igår, tisdag, för att skruva upp fläkten i sovrumstaket å fixa min soffa som va för stor.. TACK pappa för all hjälp med detta! på vägen upp körde vi förbi farfar å jag hämtade hans bil som jag lånar nu.. minsta lilla bilen haha :) men den går hur bra som helst å är smidig i morgontrafiken märkte jag idag på väg till jobbet :) jag å mamma hann med en snabbis på ikea där jag fyndade glas för 4 kr :) vi åt mat å fikade å hade det mysigt, kul att visa dom hur jag fått det här.. :) pappa fixade även mitt 3 modem hemma så det funkade igen, men har ändå beställt nytt internet som kommer om nåra veckor.. å sen kommer jag även få en hemtelefon, bra för då kan jag ringa billigt till mina vänner uppe i gävle som oxå har hemtelefon :D

så idag då.. min första arbetsdag! :D började med ett möte med min chef som gick jättebra.. hon är trevlig å lätt att ha att göra med.. vi tog oss sen till förskolan där jag ska jobba.. en liten barackliknande byggnad i ett lite avsides område med skogen nära.. inne va det rätt shabbigt just nu, det va en förskola där innan men stått tomt i typ 8 månder nu då de har flyttat till andra lokaler.. å ja, detta märktes.. mkt skräp å så där.. men vi har slängt mkt å ja jag tror det kommer bli bra när vi fått bort allt det gamla! så kul att verkligen få vara med från grunden :) vi fick massa paket med nya leksaker å grejjer, som julafton - vi slet alla upp lådorna av nyfikenhet haha :) arbetskamraterna verkar vara hur trevliga som helst allihopa.. 7 stycken är vi som ska jobba där.. nästan alla är nyexade å i min ålder.. hamnade med två andra tjejer i ett arbetslag som jag tror kommer bli superbra! så nu jobbar jag på ekorrens förskola, avdelningen kotten :) den andra avdelningen heter granen (jag som kom på det namnet! ;) hihi) det blev en lång dag, åkte hemifrån kl.8 å va hemma halv sju typ.. vi hade föräldramöte på kvällen nämligen.. eller ja det va mer ett informationsmöte.. det kom inte så hemskt många föräldrar, men ändå inte få.. så vi presenterade oss å verksamheten å de fick ställa frågor å så där.. å sen visade vi våra lokaler.. kul å spännande! ska bli så otroligt kul detta! så nu den 12e börjar 8 barn för två veckors inskolning å sen den 26e kommer ca 8 till :) full rulle närmsta tiden alltså! å eftersom jag har en tillsvidareanställning så kommer jag få min första lön utbetalad redan nu i januari!! :D gissa om jag är lycklig?! jag som inte räknat med att få full lön förrän i slutet på februari.. men med tillsvidareanst. så får man lön samma månad här.. wiho! även om jag inte kommer få ingångslönen förrän jag har visat mitt examensbevis så är det iaf en lön jag får ut.. jag får ut mer pengar än från csn.. härlig känsla bara det! ingångslönen fram tills jag fått beviset kommer retroaktivt sen så jag missar inget :)

nej usch nu borde jag sova.. börjar jobba kl.8 imån å jag har en förkylning på gång i kroppen så jag är skapligt trött efter denna långa dag.. men nu vet ni att jag lever iaf :) kram kram!

Kommentarer
Postat av: J

skönt att det går bra på jobbet och i nya lgh! Kram!

2009-01-08 @ 12:43:45
Postat av: Mia

hahah förstod att det var du! Låter ju jättebra det där, gud va roligt! Va skönt att du har fått ordning i lägenheten oxå.. Kraam

2009-01-08 @ 23:12:30
URL: http://mioli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0