vikarie igår med

vikarierade ju som tidigare skrivits igår oxå.. gick hur bra som helst det med =) inga problem alls faktiskt! vi va ute hela förmiddan vilket va lite kyligt när det blåste men skönt ändå.. sen mat å vila.. jag satt i ett rum med tre barn som jag bara träffade dagen innan å timmarna innan vilan.. å jag va allt bra nervös för dagen innan kämpade en ordinarie personal med samma barn i över en halvtimma med att få dom att somna.. men jag gick in, satte mig ner å dom låg så snällt tysta å lugna.. visst hade dom problem å somna å komma till ro, men det va ändå inte nåra problem.. jag la mig vid ett barn åt gången å strök dom över ryggen å med ett finger över pannan mer på kinden för att de skulle slappna av å vips somnade ett barn åt gången hur smidigt som helst =O det är såå otroligt mysigt att ha vilan om det funkar så här bra för man får gosa med barnen å se dom somna in till en stunds skön sömn.. =) efter vilan gick jag på rast å sen va jag å en annan vikarie själva med barnen å det gick hur bra som helst det med.. barnen lyssnade på oss å allt sånt.. hon som oxå va vikarie har varit där många gånger innan så barnen kände henne mer än mig så det va nog en fördel.. sen efter ett långt fredagsmellis som bestod av lite glass, plommon å massa smörgåsrån gick vi ut igen å barnen fick vara ute tills de gick hem ett efter ett.. smidigt å bra =) så jag är supernöjd med dagarna jag vikarierade! hoppas på flera framöver =)

passade på att fråga hon som jag jobbade med igår som oxå vikarierade hur mkt det är man tjänar.. tror hon går på samma timlön som jag får å då är den isf på lite mer än 100 kr i timmen.. med semsterersättning å sånt.. nice nice! alla extrapengar är välkomna in på mitt stackars lilla undernärda konto.. höhö

efter jobbandet gick jag direkt till lisen å vi gick till dollar store å handlade godis för vad som kändes som ett helt kompani =) haha.. sen kom annsa till lisen å vi satt å kollade på sjuka program på mtv å sen kollade vi på film =) alltid lika trevligt å umgås med er.. alltid blir det nåt som utlöser hysteriska skrattattacker =) hahaha.. jisses, men det är bra å skratta för det förlänger livet! förlängde nog livet med nåra år igår =) tack för en trevlig kväll!

va hemma vid strax efter kl.2 på natten sen å då va jag skapligt trött efter att ha gått upp kl.7 på morronen.. men jag kände mig nöjd med dagen!

nu ska jag snart ut i regnet för att gå till ica ännu en gång å köpa bakplåtspapper.. ska baka hemmagjord pizza ikväll å bara ligga i soffan hela kvällen med filt å gottis å kolla på filmer.. regnet lockar inte till nåt annat än det =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0