vi har bunkrat upp!

.. med hö å spån =) spån kommer det nog dröja länge innan jag behöver köpa ingen.. skönt det! å höet hittade vi billigt på djurmagasinet nu, har köpt på lantmännen innan men nu tog dom 159:- för den stora påsen hö =O så nej tack.. men på djurmagasinet hade dom för 110:- .. liiite mindre iaf =) innan har det kostat 99 kr på lantmännen.. hmm undra varför i hela fridens namn dom höjt så förfärligt?! jaja tur att det finns fler ställen som säljer hö =)



å just det.. igår va det dags för kloklippning här! niclas va här för att äta tacos samt hjälpa mig.. jag har skjutit på detta lääänge med rädsla för hur det skulle gå till.. marsvin som blir galna å sliter sig å gömmer sig under soffan? bit- och rivmärken? blod som sprutar? pälstussar i soffan? ja usch det hann gå många möjliga scenarion i tankarna må jag ärligt erkänna.. dock inte det som blev! för tro det eller ej, hur vilda mina killar än har varit, så var dom SUPERDUKTIGA !!! inte ett enda narsin som slet sig å gömde sig under soffan, inte ett enda riv- eller bitmärke, inte en droppe blod från nån av oss.. dock kom det päls i soffan eftersom dom fäller päls =) men det va för att vi överöste dom med klappar å kel när det var över! jisses, jag hade aldrig nånsin kunnat föreställa mig att det skulle gå så här bra! niclas höll dom med deras rygg mot sina ben så benen stack ut, å jag knipsade av klorna snabbt å smidigt medan dom låg där en åt gången i hans knä å bara va så lugna! mina älsklingar =D jag va (å är fortfarande) så stolt över dom! kanske lite speciellt över lilla dexter som annars varit så skrajj å rädd av sig för minsta lilla.. men icke då! visst att dom rörde lite på sig men det va väl mest för att deras liggställning kanske inte va den mest bekväma för dom =) dom va faktiskt ganska lugna sen i knäet oxå när dom fick vara normalt i niclas knä, så jag tror banne mig att det ska till å börjas med knätid för dom nu framöver på kvällarna =D se hur det funkar.. som jag har längtat efter dessa framsteg!

Kommentarer
Postat av: j

som trädgårdsmästare (:))så tror ja dom höjt priset pga att skördarna är dåliga pga torka! Så förhoppningsvis kommer de sänkas igen, beroende på om skördarna är bra! Min teori ialla fall! Hoppas ni får det bra på midsommar, vi lämnar ju landet för finland!

2008-06-17 @ 17:43:01
Postat av: Linda till Johanna

ja jo precis.. å sen är det ju inte så hemskt många bönder (iaf hemmakring) som skördar hö längre heller.. många gör ju ensilage istället.. kostigt bara att det bara va lantmännen som höjde, det va samma hö vi köpte på djurmagasinet.. fast 50 kr billigare =)



detsamma detsamma om midsommar! för min del kommer det med all säkerhet bli hur bra som helst =) för er med gissar jag =)

2008-06-17 @ 18:46:51
URL: http://liindak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0