vfu å lite annat babbel

sista två vfu veckorna började i måndags.. känns lite kluvet faktiskt.. har lärt mig så otroligt mkt hos min handledare å på förskolan! har fått med mig så många erfarenheter å kloka råd å tips från min handledare.. hon har verkligen varit bra! bra att bolla idéer med å stöttande när jag va ny å lite nervös.. kunde inte fått en bättre handledare tror jag allt!

vfu'n går bra.. halva första veckan är avklarad nu å jag har bara korta dagar kvar nu.. sköönt, veckan kommer gå fort å till helgen ska jag vila som bara den! men samtidigt kluvet.. bara en enda vecka kvar sen.. fem dagar.. sen är det slut.. barnen är helt fantastiskt härliga.. så gosiga å busiga.. älskar att se hur buset glimmar i deras ögon när vi leker eller gör nåt annat.. buset riktigt spritter i hela deras små kroppar.. har faktiskt inga direkta bekymmer med att barnen inte lyssnar på mig eller nåt, vilket jag trodde det skulle bli liiite iaf eftersom barngruppen ändå är "ny".. det gör allt mkt lättare att dom tar sig till mig snabbt =) barnen denna gången är 3-5 år å som nästan varje gång när jag byter avdelning (är på småbarnsavdelning egentligen) så blir jag kluven över vilken ålder jag vill jobba med.. men det kanske är positivt det bara.. då kan jag ta vilket jobb som helst , bara det är på en förskola.. haha eller nåt..

hade inte så hemskt mkt jag ville vara med om denna vfu'n om man inte räknar med att jag verkligen vill vara med i det dagliga arbetet å göra allt som dom andra gör, så hade jag önskningar om att få uppleva inskolning.. på så sätt ligger vfu'n verkligen rätt i tiden då det är massa inskolningar på G på förskolan jag är på.. fick vara med på en inskolning nu i veckan, den går väldigt lätt å smidigt då barnet kommer från småbarnsavdelningen mittemot.. mkt intressant å se hur dom jobbar å tänker även om den går så smärtfritt det bara går! ska även få gå in på min "vanliga" avdelning å få se lite mer.. va ska man säga.. riktiga?.. svårare?.. inskolningar, eftersom de har många nya små barn som ska skolas in.. å dom har det inte lätt där inte med allt.. tänkte jag skulle gå in där å bara kolla nån timme eller nåt hur dom jobbar för å få se olika tänkbara sätt en inskolning kan gå till på.. annars känner jag att jag fått vara med om det mesta ett par gånger nu inför då jag är färdigutbildad.. tack snälla handledare för att du sett till att det blivit så för mig!

här om dagen fick jag även mkt kloka råd inför framtiden av en i personalen.. vi började prata om att jag inte var här ifrån å framtiden å så där med jobb å allt.. märkte att vi har varit med om typ samma sak känns det som.. å hon gjorde som jag funderar på att göra.. berättade snabbt hur det ligger till för mig å hon tyckte jag skulle stå på mig.. för henne va det värt det.. ska definitivt bära med mig hennes ord i livet! många kloka ord sa hon å jag blev lite peppad faktiskt.. för jag har mkt framöver som ska bestämmas, planeras å göras.. allt när var sak har sin tid.. å mkt innan allt kommer ske kommer påverka mina beslut.. antingen till det bättre, eller till det sämre.. ska bli mkt intressant å se hur det går med allt.. å ja, det som inte dödar, det härdar.. jag har otroliga människor som stöttar mig, så jag kommer inte gå under iaf..

nu ska jag snart ta ett bad.. sen funderar jag på att kolla lite på antingen sex and the city eller the hills.. har laddat hem första säsongen på båda serierna för att ha nåt att titta på =)

lite kul att jag har fler läsare nu när min blogg ligger i dvala än när jag är inne i skrivarperioder.. hahaha

Kommentarer
Postat av: Mia

Heej! Å va roligt att du fått lite kloka ord på vägen! Vi måste ABSOLUT ses sen när din vfu är avklarad förmodligen så har även jag det lite lugnare då! Är ju så himlans mkt böcker, artiklar, texter mm man ska hinna läsa, tur att jag startade när jag gjorde , men tydligen så var jag ensam om det.. Inskolningen med Oliwer går super fortfarande. Personalen säger att det är så imponerade av honom, att han verkar så trygg å idag fick han sova där för första gången å det hade gått jättebra. Han äter tydligen sj oxå och det va de riktigt imponerade över, jag med faktiskt:-)Får höras framöver skönt att allt ha löst sig med N iaf då!!

Hoppas det andra oxå löser sig...

Masssa kram

2008-08-27 @ 21:17:04
URL: http://mioli.blogg.se/
Postat av: cicci

Hej linda!

Jag har samma problem barn me blöjor som e urgulliga eller stora barn som man förstår vad dom säger? Man kan kanske byta efter lusten :S



ha d bra

2008-08-28 @ 10:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0