sommaren 2008 del 1

efter en periods bloggtorka börjar skrivlusten komma tillbaka lite nu så jag passar på å skriva lite om min sommar nu.. för sommaren har väl typ tatt slut nu, iaf om man tänker på att skolan börjat å där med sista (!!) terminen.. helt galet.. har iaf varit en intensiv vecka med mkt info å mkt att få ordning på.. jisses.. men jag känner mig trygg i johannas sällskap å jag vet att vi kommer klara detta galant! efter fredagens första seminarie i grupp med handledare å nästa onsdags sökgrejjs i bibblan så drar vi igång på allvar.. så nu går det liite på lågväxel men vi förbereder så mkt vi kan med att leta lite nyckelord, klura lite på syfte å frågeställning, leta lite artiklar å litteraturtips.. inte så hemskt kul men det måste göras.. anledningen till mitt sug att skriva om min underbara sommar kommer väl från denna veckans verklighetschock.. jag vill minnas tillbaka, återuppleva alla mina fina minnen, för det har jag fått många denna sommar!

börjar med att lägga in lite bilder å så från sist jag va Hemma.. minnet innan dess skulle jag tro är uppsala? men det har jag ju redan skrivit om så det tar jag inte upp igen, även om jag är sugen på det.. hihihi, för det va en helg i särklass! men ja åter till Hemma.. here we go! (varning för många bilder = långt inlägg) inser nu efter en lång stund av inläggande av bilder att jag delar upp det i olika delar.. det blir lite för långt annars å sen orkar jag inte vara vaken så hemskt länge till..


Bild tagen från bussen nånstans på E4an precis utanför Gävle - jag är på väg Hem med andra ord, resan är påbörjad! Klockan är väl strax efter kl.7 på morronen.. huuh.. resan från sthlm till jönköping blev lite av en pärs.. världens tjatigaste tant satte sig jämte mig på bussen.. trodde först det va en söt lagom pratglad tant men icke - jag fick veta allt å lite till om hennes liv, när jag egentligen hade velat sova.. jättegulligt om dom pratar lite lagom så där men detta va lite väl.. hehe..


På ikea i jönköping.. fin skylt tyckte jag, mamma skrattade =)

 
Medan pappa va hos fafa å fixade med skorstenen så va jag å mamma iväg å fixade till hos famo <3 så här fint blev det med lite röda rosor.. jättefint! den lilla bilden visar hur det såg ut innan vi fixade till det..

   
Fint väder hade vi större delen av tiden jag va hemma.. underbart!

   
Mamma å pappa slådde lite gräs som skulle bli hö.. så här såg det ut, riktigt lantligt å fint.. luktade gott gjorde det sen med när det höll på å torka.. jag va ute å vände i det som skulle sparas till hö å slet i värmen.. hehe =)


Jag lyckades bli biten av nåt jäkla flygfä igen så jag fick en jätteröd å kliande svullen ankel.. sist jag va hemma blev jag oxå biten av nåt å hela benet blev förstört, hade så fruktansvärt ont.. farliga flygfän dom har där hemma =S


En bild tagen utan för The Place - Sigges =) hehehe.. mitt i natten på väg hem mitt bland bussar å bilar..


Här är vi på väg hem från halmstad efter ett kvälldopp.. hehe.. fin skylt =)

 
Syrran efter nåra glas vin första lördagen hemma.. blev en kul kväll med siss å kusin madde =) impulsfestande minst sagt.. det va denna kvällen vi spelade våghals å några av mina vänner å bekanta fick en del underliga sms hahaha

 
Hann med att träffa min fina vän Annsofi oxå =) jättejättekul att vi kunde få till en träff då det va hemskt länge sen sist!


Så här hittade vi Tissla å Mio många gånger efter att grannens skabbkatt (den har inte skabb men den är ful, dum å elak så då är den skabbig ändå) kommit å skrämt dom.. gissa hur mkt vi tycker om grannens katt?

  
Jag hälsade på Johanna en dag i bästa å fina Halmstad å vi tog en promenad ner till stranden.. som det syns på bilderna va vädret inte det bästa, men ack så underbart det va ändå! trevligt sällskap å halmstad, det kan aldrig bli annat än underbart.. men mamma sa att jag faktiskt hade fått lite färg trots bristen på direkt solljus så det va ju positivt ändå!

 
Östra stranden i Halmstad <3


Mina fötter i havet.. skiitkallt men jag va ju tvungen att doppa iaf fötterna =)

     
Träffade så klart min bästa å finaste vän valle å lilla hjärtat tabita oxå.. även vi passade på att njuta av solen å värmen vid en sjö utanför värnamo =) hade en jättemysig eftermiddag ända tills det började åska så vi fick lov å packa ihop å åka hem.. men stunden vi fick i vattnet va såå mysig.. tabita va lite rädd först men sen plaskade vi å lekte lite =)

 
God mat har vi ätit å lagat.. här skådas ostkaka (INTE frödinges blaskiga ostkaka utan den Äkta småländska ostkakan som man inte kan köpa här i gävle) å mjölk <3 å så mina å mammas hallonmuffinsar som vi bakade efter att vi fått massa massa hallon av måmå å måfa =) jättegoda! jag har nåra liter hallon hemma i frysboxen som väntar på att få komma upp hit till mig å ätas upp.. mmmmums!


hahahaha jag va bara tvungen att försöka få med denna skylt på bild å visst lyckades jag =) fint namn på stället i mitten va? hahahaha hur man än säger så går det inte att inte få det till slida.. dålig humor kanske :P


Titta va fint jag lyckades med på mamma å pappas bil? hehehehe.. körde kanske liiiite för nära kanten över bron nere vid nissan.. hmmm

   
Jag, mamma, siss å robin va en sväng till Ullis en dag.. vi passade även på att åka till falkenberg - Skrea - å bada å så här fint väder hade vi då.. behöver jag säga mer än att det va underbart? nej.. det va fantastiskt.. varmt, soligt, lagom svalt i vattnet för att doppa sig mellan sol-pressar-passen.. hur skönt som helst va det! jag å siss pressade som bara den, både på land å i vattnet =)

 
Här, ute på verandan, åt vi mååånga måltider under våra soliga dagar.. underbart å LYXIGT för mig som inte har en veranda att sitta på i vanliga fall.. =)

   
Här, i denna underbara solstol, spenderade jag mååååååånga timmar.. åååh va härligt det va <3

     
Bad en varm kväll med mamma, siss, robin å kusin madde =) superhärligt å galet va det.. ungdomarna va helt vilda med sina badleksaker.. jag föredrog att flyta omkring å bara njuta jag =) haha.. för övrigt så va det getingar som flög omkring oss på första lilla bilden, så jag har handduken om mig enbart för att SKYDDA mig från dessa äckliga flygfän.. inte för att jag va en vekling eller nåt.. =)

Resten av bilderna från Hemma kommer imån typ.. har nog typ lika mkt till.. men ni får stå ut.. jag vill kunna kolla igenom min blogg senare i livet å minnas tillbaka =)

Kommentarer
Postat av: mia

åå vilka underbara bilder!!! Man kan ju inte tro att det varit så fint väder när man kollar ut idag. Hoppas det gårt bra med pluggandet!

kram

2008-08-14 @ 10:11:25
URL: http://mioli.blogg.se/
Postat av: Ika

Jätte fina bilder Linda )

2008-08-14 @ 16:12:59
Postat av: Linda till Ika

tack =)

2008-08-14 @ 16:22:48
URL: http://liindak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0